25 בדצמבר 2013

חשמל ירוק זקוק ל 100% גיבוי


כתבנו רבות שחשמל ירוק הוא אשליה, הוא לא מפיק כמויות רציניות של חשמל, ומה שהוא מפיק – בא בהפסקות, בזמנים בלתי נשלטים. אי אפשר לסמוך עליו שיספק את צרכינו.

כתבנו גם שנכון שחשמל סולארי יכול לספק, אצלנו, חשמל בשעות שיא הצריכה בקיץ, בשעות אחר הצהריים החמות, כאשר כול המזגנים פועלים. יחד עם זאת יש גם שיאי צריכה בחורף, בשעות הערב, כאשר אין חשמל סולארי. לכן – אם רוצים למנוע הפסקות זרם חייבים להחזיק כושר ייצור פחמי וגזי, בשיעור מלוא שיא ביקוש, כלומר בשיעור מלא.

לגבי הרוח – טוענים חסידיו ש"הרוח תמיד נושבת באיזשהו מקום". זו טענה יפה, שאובה ישר מהבטן, כלומר מהאמונה, ולא מהמציאות. הנה נתונים מהמציאות:

בגרמניה הייתה בתחילת דצמבר סופה גדולה, אחריה היו שבועיים של "שקט", רמה ברומטרית ומזג אוויר שקט, ללא רוחות, אבל עם אובך וערפילים. 23  אלף טורבינות הרוח (דיווח באנגלית), ו מיליון ורבע מתקנים סולאריים הפיקו אפס חשמל (העיתון "די וולט" בגרמנית). לא חשוב כמה תחנות רוח ופאנלים סולאריים תתקין, אם אתה רוצה להבטיח אספקת חשמל סדירה, אתה חייב להחזיק כושר ייצור קונבנציונלי (פחם, גז, גרעין) במלוא הביקוש. ותבינו: הכמות של טורבינות הרוח והפאנלים הסולאריים, בגרמניה, היא אדירה, ממש אדירה. כולם נבנו בשיטת התעריף הגבוה המובטח ל 20 שנה. כמות הכסף שזה עולה היא עשרות מיליארדי אירו בשנה. כמות ההפחתה בפליטות שהושגה: אפס. פליטות הפד"ח, בגרמניה, עלו, בשנתיים האחרונות.

יעקב

אין תגובות: