24 בדצמבר 2013

הסוכן (החשאי של ה-EPA) שאהב ירוקים...


תוכניות הבידור בארה"ב לא יכלו לקבל מתנה גדולה יותר, ג'ון בייל, בכיר בסוכנות להגנת הסביבה (EPA) הציג עצמו בפני הממונים עליו כסוכן CIA הנדרש לנסיעות תכופות לאפגניסטן ולמקומות אחרים על מנת להדוף את איומי הטרור. הוא משך תשלומים בעודו נמצא במשימות דימיוניות אותם רקם בדמיונו המפותח כאשר בפועל הוא מבלה בביתו בוירג'יניה.
מלבד היות המקרה עוד קלסיקה של הונאה, ביזבוז ושחיתות מדובר בבכיר שהיה בין מקבלי השכר מן הגבוהים ביותר ב-EPA ושחקן מרכזי בהתווית המדיניות של הסוכנות.

משנת 1989 ועד 2013 הוא היה מופקד על תחום האוויר והקרינה (OAR) ועסק בגיבוש התקנות בתחום זיהום האוויר ובנושאי שינויי אקלים. בין משימותיו שימש כיועץ לראשת ה-OAR, ג'ינה מק'קרטי, בתכנון מדיניות הכוונה ובקרה על תוכניות ה-EPA. מק'קרטי, המנהלת הישירה שלו היא מנהלת ה-EPA כיום.

על מידת קירבתו להתווית ה-EPA מעידות תכתובות הנוגעות לו שנחשפו תחת הוראת חוק חופש המידע: ב-3 בדצמבר 2010 כתבה מנהלת הסוכנות, ג'ינה מק'קרטי, במכתב לצוותה: "אני שמחה לבשר לכם כי ג'ון בייל ישוב לתפקידו כמנהל המשרד של תחום האוויר והקרינה הבנלאומיים" (אולי שב ממשימה סודית אי שם) והוסיפה: "רובכם מכירים את ג'ון היטב לאחר שלקח חלק נרחב בהרבה מן העבודה שנעשתה כאן במשך 20 שנה, בנוסף לתפקידו בהובלת תיקון חוק האוויר הנקי, היישום של החוק, הפיתוח והמשא ומתן בנושאי תכנית הפליטות של כלי רכב... ג'ון מנהל את תוכנית שינויי האקלים של ה-OAR יחד עם שאר הפעילות הבינלאומית".

שאלות רבות עולות ביחס לשימוש בכוח העצום שהופקד בידיו להפעיל חקיקה בעלת השלכות כלכליות כבדות משקל על היצרנים והאזרחים בארה"ב.
דבר אחד ברור: נאמנות לאמת, כיבוד זכויות הרכוש והחירות של אזרחי ארה"ב לא היוו שיקולים מרכזים עבורו.

בועז

אין תגובות: