13 בדצמבר 2013

כורים גרעיניים מודולריים


דיווחנו לפני שלוש שנים על פיתוח כורים גרעיניים קטנים, מודולריים שעשויים להפוך את האנרגיה הגרעינית ליותר קלה ונוחה לשימוש, וגם בטיחותית.

תהליך הפיתוח של כורים קטנים, מודולריים נמשך. משרד האנרגיה בארה"ב העניק מענק של 226 מיליון דולר לחברת נו-סקייל פאוור – NuScale Power  כדי שתמשיך בפיתוח הכור הקטן שלה. זאת בהמשך להודעה מלפני שנה על הענקת מענק דומה לחברת הכורים הוותיקה באבקוק & וילקוקסBabcock & Wilcox   מטקסס למטרה דומה.

הכורים האלה אמורים להיות מיוצרים בשלמותם בבתי החרושת ומובלים לאתר הצריכה. באתר הם נקברים או מתחת לאדמה או מתחת למים והם אמורים להיות יותר בטיחותיים.

גם חברת רוסאטום הרוסית מפתחת כורים קטנים שאמורים להיות מורכבים על אניות גדולות אשר תשוטנה ותעגונה בקרבת מרכזי הצריכה. הם אומרים שהכור הראשון מסוג זה יוכל לפעול, אולי, כבר ב 2016.

30 ארצות בעולם מפעילות 435 כורים לייצור חשמל. 72 כורים חדשים נמצאים בבנייה ב 14 ארצות (בעיקר בסין ובהודו). כורים גרעיניים סיפקו 12.3% מצריכת החשמל ב 2012. 13 ארצות הפיקו לפחות ¼ מהחשמל שלהן בכורים גרעיניים.

בניגוד לתגובה ההיסטרית ביפן ובגרמניה לתאונה בפוקושימה, נראה שאין מנוס מפיתוח אנרגיה גרעינית, למרות שהתהליך הוא מאד איטי וארוך.

יעקב

אין תגובות: