16 בדצמבר 2013

עוד מתריע קטסטרופלי.

בתמונה: ניר פאפאי מחתים את דוב חנין כ"נאמן מים" של החברה להגנת הטבע. (מתוך אתר החברה להגנת הטבע)

ניר פפאי, סמנכ"ל החברה להגנת הטבע, יוצא בעוד מאמר סתמי וחסר תוכן ממשי, לפי האופנה האחרונה, של התרעות וצעקות געוואלד סביבתיות. לא ברור מה הוא רוצה, חוץ מלזעוק. הנה למשל:

אנחנו חייבים לשנות את הגישה, את סדר העדיפות ואת דרך ההתנהלות של משרדי הממשלה. אסור להמשיך בעסקים כרגיל. ארגוני שמירת הטבע והסביבה לא יכולים לעשות זאת לבד - צריך שניים לטנגו.

חייבים לשנות... מה לשנות ? איך לשנות? סתם מילים. העיקר לחזור על הסיסמאות – "חייבים לשנות "סדר עדיפות... משרדי ממשלה" – כול הסיסמאות הנדושות והריקניות. וגם את הכותרת  "הטבע בישראל בדרך לקטסטרופה" שמים על כול מאמר בנושא, לא יודע למה. (אולי לא פפאי כתב אותה אלא העורך בוואינט).

תירגעו. הטבע בישראל לא בדרך לקטסטרופה. הכול בסדר. צפירת הרגעה. ניר פפאי איבד פרופורציות. על מה הוא מתריע? קשה לדעת. למשל: "המערכות האקולוגיות שלנו בבעיה קשה"  איזו בעיה? נכון – בני האדם התיישבו כאן בהמוניהם. האוכלוסייה גדלה מכמה מאות אלפים ב 1900 לכ 8 מיליון היום. בני אדם תופסים מקום וגם מיבשים ביצות, סוללים כבישים ומעבדים אדמות. מה רוצה ניר פפאי? שבני אדם יסתלקו ויחזירו את השממה לקדמותה? בהתחשב בריבוי האוכלוסייה, הטבע בסדר גמור.

"האקוויפרים צמאים למים", אכן – ראה גידול האוכלוסייה. גם בני האדם צמאים למים. למזלנו בעיה זו נפתרה עם בניית מפעלי ההתפלה, פפאי לא מעודכן. 
עוד: "בשנים האחרונות מקודמות שורה של יוזמות לפיתוח משק האנרגיה, המקודמות בצורה נפרדת וללא ראייה כוללת ורחבה, ובכך יוצרים לחץ כבד על הסביבה והטבע." על מה הוא מדבר? לא יודע. צריך חינוך... בסדר, תמיד צריך חינוך, בכול נושא.

בסך הכול מצב הטבע השתפר בשניים או שלושה העשורים האחרונים, כמו שהוא משתפר תמיד, בכול הארצות המשיגות שגשוג כלכלי. אנשים רעבים ללחם  משקיעים כול מאמציהם להשגת לחם, בלי לשים לב לסביבה. אנשים עשירים (ואנחנו התעשרנו, ב"ה) דואגים לניקוי הסביבה. האוויר, אצלנו, יותר נקי במידה רבה מאשר בעבר, הנחלים המזוהמים נוקו, והזרמת שפכים אליהם נפסקה. נבנו מכוני טיהור מי ביוב. צריך להמשיך בכול השיפורים האלה, שהושגו במידה מסוימת בעזרת החברה להגנת הטבע.

אבל, צריך להפסיק עם זעקות מזויפות ושקריות "קטסטרופה, קטסטרופה". מדוע אי אפשר לדבר על הטבע בטון רגוע וענייני, בלי הגוזמאות האלה?

יעקב

תגובה 1:

אשר פט אמר/ה...

יעקב,

כנראה שכחת את העבר המפואר, כשהאוויר היה נקי, הנשים יפות והבירה סמיכה! וגם הנוער של היום זה לא מה שהיה פעם!

חייבים לעשות משהו, THIS TIME IT'S DIFFERNENT! ובמיוחד בתקופה קשה שכזאת!