2 בינואר 2014

חשמל סולארי על ראש שמחת הפוליטיקאים

כתבנו רבות על האיוולת של תוכניות הסיבסוד הממשלתיות לחשמל סולארי (כאן). היום מדווח הדהמרקר על הישג תעמולתי נוסף לאנשי המכירות של החשמל הסולרי בישראל. על פי תיאור הפרוייקט של התקנת קולטים סולריים במחיר של 1.5 (ועד 7 לכלל הפרוייקטים ) מיליון ש"ח על גג הכנסת בעיתון "יחסכו" שליש מהוצאות האנרגיה של הכנסת ובין השאר כשליש מצריכת הגפ"מ (גז בישול, אולי במזנון). בכל האמור בקולטי שמש במציאות אולי יורידו את השימוש בגז אבל יגדילו את ביזבוז הכספים והנזק.

כך "חוסכים" בכנסת ישראל.

מי שמתעניין יוכל לראות את פירסומי הפרוייקט באתר הכנסת. מעניין לגלות כי במצגת המלווה את דף הפרוייקט באתר הכנסת מוצג תחת הכותרת "דוגמאות מן העולם" מקרה אחד בלבד מן הפרלמנט הגרמני שמצא כי פרוייקט סולארי וגיאו-תרמי שנבנה אינו כלכלי (לאחר שביזבזו את הכסף על הבנייה)...

מביך שכל מה שהצליחו יוזמי הפרוייקט שעלותו המוצהרת כ- 7 מיליון שקל (מספר שאני מוכן לחתום שיעלה בהמשך) הוא לאתר כדוגמא פרוייקט כושל כלכלית.


4 תגובות:

יואב אמר/ה...

בועז, כתוב במפורש "ללא סבסוד על ידי המדינה".
בשנים האחרונות ירד מחיר הלוחות בצורה דרסטית (בגלל הסינים), וכיום ניתן לקזז את הצריכה העצמית. הרבה מאד גופים מתקינים לוחות (יש לי חבר העוסק בזה) פשוט כי זה כדאי, בלי לקבל סבסוד של שקל מהמדינה.

Anochi אמר/ה...

היות ומדובר בכנסת הכל משולם מכספי מיסים ולא הלנתי על "סבסוד" כי אם על ביזבוז המוצג כ"חיסכון". השאלה היא מה יקר יותר חשמל סולארי שיעבוד אחוז מסויים מהזמן בהשקעה התחלתית של מליוני שקלים או שימוש בחשמל שמופק מגז. עליך לקחת בחשבות שתחנות הכוח הפרטיות מסוגלות למכור חשמל ב-10% מתחת למחירי חברת החשמל ולהיות רווחיות.

יעקב אמר/ה...

האגדות על הכדאיות של חשמל סולארי הן שטות מוחלטת, המופצת על ידי תועמלנים. איש מעולם לא התקין פאנלים סולאריים על חשבונו, לשימוש עצמי.
כול הפאנלים הסולאריים שהותקנו אי פעם הותקנו רק כדי לקצור סובסידיות מחברת החשמל.
רשות החשמל משלמת למתקיני פאנלים 54 אג לקוט"ש (המחיר האחרון, הנמוך ביותר, מקודם שילמה הרבה יותר) - כשאותו חשמל ניתן לקנות מיצרני גז במחיר 20 אג לקוט"ש.

מי שמדבר על פאנלים זולים הוא או שקרן, או מנסה למכור פאנלים (אינטרסנט) או חסיד קנאי שאינו יודע כלום.
הרבה אנשים אוהבים פאנלים, אוהבים מהבטן, הם מרגישים שזה טוב. זכותם להרגיש ככה. אבל לאמור שזה יותר זול - זה שקר גס, זה דיבור מהבטן מנותק מהמציאות.

איל אמר/ה...

יואב, מי שסיפר לך על התקנת פאנלים סולאריים "כי זה כדאי גם בלי סיבסוד" או שעבד עליך, או שעבדו עליו.
מידע אישי - אין דבר כזה.
אני מצטרף למה שיעקב כתב למעלה.