3 בינואר 2014

צרות של חובבים באנטרקטיקה

אנטרקטיקה מקום מסוכן, גם בקיץ, לא רק בחורף. מדען האקלים מאוסטרליה, קריס טורני, שאירגן את הטיול הכושל, כנראה איננו יודע איפה הוא חי, ומה זה אנטרקטיקה. הטיול באנייה הרוסית "אקדמיק  שוקלסקי" נערך ברשלנות רבה, ללא שמירה על כללי זהירות ובטיחות. קריס טורני לקח לטיול את אשתו ושני ילדיו (בגיל העשרה). שני שליש מהנוסעים היו עיתונאים או תיירים סתם שלא היה להם מה לחפש שם.

מסתבר שהאנייה שלהם נתקעה בקרח באשמתם. באחד הימים, לפני שנתקעו, תחת מזג אוויר טוב, ירדו ה"מדענים" והתיירים לחוף  (או למשטח הקרח)  "לעשות מדידות" (כלומר לטייל). אך מזג האוויר משתנה במהירות באנטרקטיקה, והחלו רוחות חזקות. הקברניט היה מודע לסכנה, והזעיק את ה"מדענים" לעלות במהירות לסיפון כדי שיוכל לברוח למקום בטוח. המדענים התמהמהו, כי לא בא להם להפסיק את ה"מדידות" שלהם, והאיחור בהפלגה גרם לכך שהאנייה נלכדה בקרח.

52 התיירים חולצו על ידי מסוק סיני, מאנייה שוברת קרח סינית שבאה לחלץ אותם, והועברו לאנייה שוברת קרח אחרת, אוסטרלית, שהצטרפה לכוחות החילוץ. כעת, עושה רושם שכולם תקועים בקרח, גם שוברת הקרח הסינית, וגם האוסטרלית. עכשיו מחכים שהסערה תחלוף, שהרוחות ישתנו, ואולי, אז, יתפזר הקרח מעט ויאפשר לאניות להפליג לדרכן.


בתמונה (צילום זמן אמת) רואים את שוברת הקרח האוסטרלית, ואת נתיבה החסום בקרח.
קלות הדעת וחוסר הידע והמקצועיות של המדען האוסטרלי קריס טורני בולטים לעין.

האנשים האלה, במטיפים כול העת בנושא ההתחממות הגלובאלית חיים בתוך עולם דמיוני משלהם. מישהו יצטרך לענות על שאלות רבות, ולחשוב מי ישא בהוצאות החילוץ.


יעקב

עידכון: הניו זילנד הרלד מספר כי בטרם יציאתם למסע הצהירו מנהלי המשלחת כי ינטעו יער של 800 עצים על מנת לתקן את הנזק בפליטת פד"ח שהמשלחת תיצור... כעת מעדכן ראש המשלחת, קריס תורני,  כי ידרשו יותר עצים והוא עדיין עסוק בחישוב. על פי הכותרת בהרלד כנראה שידרש יער של אלפי עצים.

אין תגובות: