8 בפברואר 2014

צרות רוחניות בגרמניה


אחרי שדיווחנו על קיטון בהתקנת תחנות רוח באירופה, הנה דיווח על גרמניה. בשנת 2013 הותקנו 10 ג'יגוואט פחות תחנות רוח חדשות מאשר שנה לפני כן. זה המון – כושר הייצור הרוחני הכולל המותקן בגרמניה הוא כ 40 ג'יגוואט. בקיצור: ההתקנות למעשה נעצרו. חברת "בוש רקסרוט" (בתמונה) סגרה אחד משני מפעליה לייצור ממסרים לטורבינות, ופיטרה כ 210 עובדים. המפעל הוקם רק לפני שנתיים...זאת לאחר חברת "פרוקון" (מפעילה של חוות טורבינות) שפשטה את הרגל.

גם התעשייה הסולארית בצרות. בשנת 2013 היא איבדה (פיטרה) שליש מעובדיה, ומאז תחילת 2012 – קטן מספר העובדים ביותר מ 50%. בועת האנרגיה הירוקה הולכת ודועכת.

אצלנו, עוד לא מאוחר לבטל את המכרז של הפילים הלבנים הסולאריים באשלים, לפני שנכנסים לבזבוז מיותר ובלתי מועיל של 20 שנה. גם את מעט קוטלי הנשרים שאישרו אבל עוד לא בנו בגולן צריך לבטל. האנרגיה הירוקה לא הוכלת לשום מקום, לא אצלנו ולא בעולם... גם אלה שכן מאמינים באנרגיה ירוקה – הזהירות מחייבת להמתין ולראות. אין חיפזון. אפשר לבנות מתקנים כאלה אם, וכאשר, יעילותם תוכח במדינות שבהן יש התקנות רבות. הסימנים בעולם מדאיגים, ולא צריך לצלול להתחייבויות ל 20 שנה על דברים שלא עובדים.


יעקב

אין תגובות: