16 במאי 2014

ציד המכשפות החממיסטי.


לנרט בנגסטון הוא מטאורולוג ומדען שוודי וותיק, בן 79 . הוא היה מנהל המרכז האירופי לחיזוי מזג האוויר ואח"כ מנהל מכון מקס פלנק למטאורולוגיה בהאמבורג. היום הוא עמית מחקר בכיר  במרכז למדעי הסביבה באוניברסיטת רידינג, בבריטניה. הוא פרסם יותר מ 200 מחקרים מדעיים וזכה בפרסי מדע רבים.

לפני 3 שבועות החליט בנגסטון להצטרף ליועצים המדעיים של מכון המחקר GWPF  ( Global warming policy foundation ) הוא מכון מחקר פרטי בבריטניה, שראשו הוא לורד נייג'ל לאוסון, לשעבר שר האוצר בממשלה השמרנית של בריטניה. מנהל המכון הוא מיודענו, יליד חיפה, ד"ר בני פייסר. המכון שם לעצמו למטרה לחשוף את הגוזמאות של הטענות האקלימיות החממיסטיות, ואת חוסר ההיגיון שבמדיניות האנרגיה של בריטניה וארצות אחרות. בקיצור: מכון של ספקנים (או, אם אתם מעדיפים – מכחישים).

השבוע הודיע בנגסטון על התפטרותו מה GWPF, בגלל הלחצים הכבדים שהופעלו עליו מצד קהיליית מדעני האקלים. האם איימו שינתקו קשרים עמו, וימנעו מלהשתתף במחקריו האקלימיים או בפרסום משותף של מחקרים. בקיצור: איימו שיטילו עליו חרם ונידוי. בנגסטון חשש שיכולתו להמשיך בעבודתו המחקרית תפגע, ולכן החליט להיכנע ולהתפטר. "הפעילו עלי לחץ קבוצתי איום בימים האחרונים, מכול העולם, הלחץ גדול מנשוא. אם זה יימשך לא אוכל להמשיך בעבודתי הרגילה, ואני אף עלול להתחיל לחשוש לבריאותי ובטחוני. זה מזכיר את רדיפות מקקרתי." אמר בנגסטון. על ההתפטרות אפשר לקרוא עוד בהודעה לעיתונות של ה GEPF, באתר "קלימצוויבל", בדיילי מייל, סטיב מקאיטייר ועוד....

קהיליית החממיסטים הופכת יותר ויותר דומה לכנסייה הקתולית. או שאתה אתנו ודבק באורטודוקסיה, או שאתה כופר שדינו נידוי. זה, כמובן, מנוגד לחלוטין לרוח המדעית, המבוססת על דיון פתוח בכול הרעיונות במטרה לחפש את האמת – האמת שנמצאת בעולם המציאות, ולא האמת של הדוקטרינה הקבוצתית.

אני נוהג מדי פעם לחזור על הסיסמה שלי – "המדע מקולקל" (הכוונה למדע האקלים). מה שאני מתכוון הוא, כמובן, שמדעני האקלים מקולקלים – המדע לא יכול להיות מקולקל, הוא לא תלוי בבני האדם האלה. מה שמקולקל הוא קהיליית החממיסטים, המתנהלים בצורה בלתי מדעית בעליל. מה שמקולקל ומופרך הוא הטענה שלהם שהם, ורק הם, הם נציגי ה"מדע", והנלחמים מלחמת קודש נגד כופרים באמצעים בלתי מדעיים ואף שערורייתיים.

יעקב


אין תגובות: