31 במאי 2014

ההתקררות הגלובאלית הנוראית כבר כאן - מאשר הבית הלבן


באתר הבית הבית הלבן מתפרסם קטע בלוג מעניין המצביע על ההשפעה הגדולה של התקררות האקלים. כידוע, היה ברבע הראשון של 2014 גידול שלילי (קיטון) בתל"ג של ארה"ב (האטה בפעילות הכלכלית) בשיעור 1%. זה הקיטון הראשון זה 11 רבעונים. הדבר מדאיג ודורש הסבר (ספין) ותירוץ, מהבית הלבן, אחרת יחשבו הבוחרים, חו"ח, שהנשיא אובמה וממשלו איכשהו אשמים בהאטה.

חיפשו, חיפשו, ובסוף מצאו הסבר. לא אובמה אשם, אל דאגה. מזג האוויר אשם. החורף הזה היה קר וקשה במיוחד בחלקים גדולים של ארה"ב. הוא היה השלישי הכי קר (לפי מדד ימי קור) זה 60 שנה. וגם – מספר סופות השלג הקשות היה הכי גדול אי פעם. הסופות, השלג והקור גרמו להאטה בקניות, כי אנשים פשוט לא יכלו לצאת מהבית, וגם בגלל ניתוק הכבישים... וגם לא יכלו להגיע לעבודה....
הערה שלי:

הספין הזה יפה, אבל האם הוא גם נכון? לפי הטבלה של מרכיבי השינוי בתל"ג, שמתפרסמת באותו קטע בלוג, דווקא הייתה עלייה של 2% בצריכה הפרטית. הירידה בתל"ג נובעת, כפי שהם עצמם אומרים, מירידה בהשקעות בתעשייה (inventory investments ). אינני חושב שהשקעות אלה מושפעות ממזג האוויר.

בכול אופן: שינויי האקלים כבר כאן, הם כבר משפיעים עלינו, ההתקררות הנוראה כבר נתנה אותותיה בתל"ג של ארה"ב. לא סתם אותות – ירידה באחוז שלם בתל"ג. הבית הלבן בעצמו אישר זאת.


יעקב

אין תגובות: