28 במאי 2014

ההיסטריה האקלימית מגבירה את זיהום האוויר.

"הסוד המלוכלך של לונדון" הוא שמו מאמר המספר על זיהום האוויר בבירה זו, שהינו גרוע מאשר בבייג'ין, הידועה לשמצה בזיהום האוויר שלה. (ראו תמונה, מלונדון, מ 3.4.2014).

רמות המזהם, המזיק לבריאות, דו תחמוצת החנקן – 2NO, במרכז לונדון היא הגבוהה באירופה, יותר גרוע אפילו מאשר בבייג'ין. זו תוצאה של המלחמה בהתחממות הגלובאלית וחוק התוצאות הבלתי מכוונות. עיקר הזיהום נגרם על ידי מכוניות דיזל.

המעבר לרכבי דיזל החל בשנת 1998, ככאשר נחתם ההסכם בין יצרני המכוניות והממשלה האירופית, במטרה להקטין את פליטות ה פד"ח. מכוניות דיזל צורכות כ 25% פחות דלק מאשר מכוניות בנזין, ולכן פולטות גם פחות פד"ח, בהתאם. חוקי זיהום שהתקבלו בשנת 2000 הרשו למכוניות דיזל לפלוט פי 4 תחמוצות חנקן (ביחס למכוניות בנזין).

"הבעיה הרבה יותר גדולה מאשר חשבנו, היא נוצרה בגלל כוונות טובות של האיחוד האירופי. אנו תקועים כעת עם מכוניות הדיזל (לא ניתן להורידן מהכביש). כמחצית מהמכוניות (הפרטיות) הן דיזל, לעומת פחות מ 10% לפני 10-15 שנה". ממשלות שונות ידעו כבר יותר מ 10 שנים שהדיזל יוצר את הזיהום המזיק הזה, אבל המשיכו לעודד את מכוניות הדיזל בזכות החיסכון בפליטות פד"ח.

הבעיה היא לא רק בלונדון. 301 אתרים באירופה, מתוך 1513, הראו זיהום יותר גבוה מהתקן, כולל בירות כמו פריס, רומא, אתונה, מדריד, בריסל וברלין. הסוכנות הממשלתית לבריאות הציבור טענה שבשנת 2010 מתו כנראה כ 3389 איש בגלל זיהום האוויר בלונדון בלבד.

התקן האירופי מרשה ריכוז מקסימלי של 40 מיקרוגרם דו תחמוצת החנקן למטר מעוקב אוויר. הריכוז הממוצע, בתחנת מדידה במרכז לונדון היה 94 ב 2012, 81 ב 2013 ו 83 השנה.

אז הנה עוד תוצאה של ההיסטריה החממיסטית: מגדילים את זיהום האוויר הממשי, הפוגע בבריאות כעת, כול שנה, וההורג אנשים, כדי לחסוך (כביכול) פליטות של גז בלתי מזיק לחלוטין לבריאות – פד"ח.

ד"א זוכרים את הדו"ח על זיהום האוויר הנוראי בישראל ("בין הגרועות בעולם"), בייחוד באשקלון ? בישראל רמת הזיהום הממוצעת, של חלקיקי PM10 ומטה, לפי הדו"ח ההוא, היא 63, בעוד שבבריטניה היא רק 21. נדמה לי שהצילום למעלה והמאמר מראים שהמצב הפוך.


יעקב

אין תגובות: