18 בנובמבר 2012

פול ארליך באונ' תל אביב: אנו הרבה מעבר לכמות האוכלוסיה שניתן לקיים על פני כדור הארץ...

ריכזנו כמה מהצהרותיו של פול ארליך ביום העיון שהתקיים בשבוע שעבר באוניברסיטת תל אביב, הנה הם לפניכם בצירוף הקלטת וידאו של קטע מתוך הרצאתו ומתוך הפאנל שהתקיים לאחריה.

"70% מהאנשים בארה"ב לא מאמינים כי בני האדם מעורבים בשינויי אקלים.. הסטטיסטיקה הזאת נמצאת בכל מקום וברור לגמרי כי אנו לא יודעים כיצד להעביר את המסר לאנשים...  אנו זקוקים לאנשים שיודעים  "לארוז" את המסר...."

"טרוריזם הוא הרגל אמריקאי ישן.... השתמשנו בטרור ככלי למדיניות במשך כמה מאות שנים".

בהמשך (6:13 ) מתלונן ארליך על הקשיים לשנות את החוקה האמריקאית ומספר כי השתתף בתכנית שבחנה כיצד ניתן לשנות את החוקה האמריקאית על מנת להתאימה לעולם העתידי ולפתור את הבעיות תוך מאמץ לשנות את השיטה האמריקאית למודל שלטון אירופאי או בריטי... מהלך שכידוע לא צלח.

7:09 "רונלד רייגן היה אידיוט.. אידיוט מסוכן"

 10:15 "אנו הרבה מעבר לכמות האוכלוסיה שניתן לקיים על פני כדור הארץ... אם נוריד את הצריכה אולי נוכל לתמוך ב6 מיליארד אנשים.... אם תרצו לקיים את רמת החיים הנוכחית בישראל אזי אתם מדברים על כ-1.5 מיליארד בני אדם על כדור הארץ. .. אנו הרחק מעבר למה שהוא בר-קיימא כעת. עלינו לטפל במהירות הגדולה ביותר האפשרית באיכלוס יתר, עם צריכה עודפת על ידי העשירים, וצר לי לומר זאת, בחלוקה מחדש של משאבים... עלינו לחלוק".

15:04 "ביחס לסוגיית האוכלוסייה הדבר הראשון שיש לעשות הוא לשפר את מעמד האישה ולצאת לקמפיין לצמצום הילודה בכותרת 'ישראלי פטריוטי עוצר בשני ילדים', 'אמריקאי פטריוטי עוצר בשנים', אם אכפת לך מאיכות חיי ילדיך..."

הנה לפניכם הקלטת הוידאו של חלק מההרצאה והפאנל:


3 תגובות:

אחד אחר אמר/ה...

כבר אמרו שירוק זה האדום החדש.

איל אמר/ה...

מיזנטרופיה להמונים.

מניית נפט אמר/ה...

דיונים כאלו כבר נמצאים על השולחן זמן רב מאוד. העניין הוא שכמות האנשים על הכוכב תלויה מאוד בהתנהגות של אנשים אלו. מן הסתם שהתנהגות בזבזנית ופוגענית כלפי הסביבה תצמצם את כמות האנשים האפשרית, אך אם כולם היו חיים לפי עקרונות של פיתוח בר-קיימא אז אני מניח שהיה מקום ליותר אנשים כאלו בעולם.