28 בנובמבר 2012

איך לא חשבנו על זה....

האמת היא שהיה ברור שהלוחות הסולארים יהפכו למכרה זהב עבור הבדואים בנגב, את זה כמובן איש לא הכניס לתחשיבים. הנה כתבה של ערוץ 2 המתארת את תופעת הגניבות בדרום. 


ישראל כידוע משופעת בבעיות ומסתבר כי גניבות הן לא הסיכון היחידי בכל האמור בלוחות סולאריים ובתחשיבי הסיכונים יש עוד רכיבים.

בשבוע שעבר מספר גלובס כי הנפילות הרבות של רקטות בשטחים בנויים בדרום ורסס מיירוטים של כיפת ברזל גרמו נזק בעשרות מערכות להפקת אנרגיה סולארית, שפזורות על גגות ביישובים כפריים רבים בדרום. מנכ"ל חברת ענבר אנרגיה סולארית, שי פורת, אמר ל"גלובס", כי הנזק שנגרם למערכות הסולאריות נאמד בכ-10 מיליון שקל. 

2 תגובות:

יעקב אמר/ה...

אני אמרתי מזמן שמתקנים סולאריים בנגב, המשתרעים על עשרות אלפי דונאמים, יסבלו קשות מגניבות מהבדווים, כמו כול דבר בנגב. כי בנגב אין משטרה ואין דין ואין דיין, רק בדווים.

יצטרכו להקיף את המתקן בגדר מערכת חשמלית (עם חשמל מהרשת, ממקור פוסילי, שזמין גם בלילה), וחברות אבטחה, מאות שומרים, מגדלי שמירה, כלבים, ומה לא. פרויקט אבטחה גדול. מה שכן, אפשר לשים את מתקני הכליאה למסתננים בתוך המתקן הסולארי, ואז הורגים שני ציפורים במכה אחת.

אחד אחר אמר/ה...

אכיפה היא גם פונקציה של עונש.
ניישם איזורי יריה בפורצים בנגב בהם מותר בין שעות מסוימות לירות בלא מזוהים שפושטים לגבולן וניתן מאסר עולם למי שגנב יותר משווי מסוים של ציוד.
צריך להתיר בחוק באותם אזורים לקיים מילציות פרטיות- להפריט את המשטרה- זה רחוק מאידאלי- אבל זה יעשה את העבודה- השוק החופשי יעשה מה שהמשטרה פוחדת לעשות.