2 באוקטובר 2011

ערב הסעודית אוף אמריקה



מסתבר שבארה"ב מתרחשת פעילות קדחתנית של קידוחי נפט, בעיקר בצפון דקוטה, במבנה גיאולוגי שנקרא באקן bakken . התגלו שם, ומתגלים כול הזמן רזרבות נפט חדשות, שכבר גרמו להכפלת רזרבות הנפט הידועות של ארה"ב.
המכון הגיאולוגי של ארה"ב פרסם אומדן לפני מספר שנים, לפיו הרזרבות בבאקן הן בין 5 ל 6 מיליארד חביות נפט, הניתנות להפקה.
הוול סטריט ג'ורנל מפרסם ראיון עם הרולד הם, הבעלים של החברה קונטיננטל ריסורסס, אשר קדח אלפי קידוחים ומחזיק זיכיון לשטחים נרחבים בשדה זה. האם אומר שכול הזמן מתגלה נפט חדש. הערכתו היא שיש כ 24 מיליארד חביות שם. מבני סלע דומים, רווי נפט, נמצאים גם בטקסס, פנסילבניה ואפילו במדינת ניו יורק. יש שמעריכים שהרזרבות הכוללות של נפט הן בסדר גודל של 2 טריליארד חביות, בהשוואה לרזרבות שבמזה"ת שהן בסדר גודל 1.2 טריליארד. על הפעילות הקדחתנית שם תוכלו לקרוא גם סיפור של ה NPR, (הרדיו הציבורי בארה"ב).

הפקת הנפט מתאפשרת בזכות פיתוח טכנולוגיה חדשה לקידוח עמוק וקידוח אופקי, יחד עם הטכנולוגיה של הפראקינג, המשחררת את הנפט והגז הטבעי מתוך מרבצי הסלע. תהליך ההפקה הוא יקר, אבל במחירים הנוכחיים הוא כדאי. הרולד הם מספר שבעבר, כאשר ניסו להפיק את הנפט הזה הורידו הסעודים את מחירי הנפט שלהם והפכו את ההפקה משכבות עמוקות כמו באקן לבלתי כדאית. היום אין להם יותר אפשרות לתמרן את מחירי הנפט, וגם מחיר ההפקה ירד בזכות הפיתוח הטכנולוגי.
תלותה של ארה"ב בנפט מיובא ירדה, לפני כמה שנים היא ייבאה 66% מהנפט שצרכה, כעת היא מייבאת פחות מ 50%, ותפוקת הנפט והגז הטבעי בארה"ב נמצאות בעלייה מתמדת. הם מעריך שתוך כעשור תוכל ארה"ב להשתחרר מהתלות בייבוא נפט מחו"ל, או לפחות, מייבוא נפט מחוץ ליבשת אמריקה. גם היום מרבית ייבוא הנפט בארה"ב הוא מקנדה, מקסיקו וונצואלה, ולא מהמזה"ת.
הרולד הם מעריך שאנו עומדים בפני מהפכה מרחיקת לכת, ושינוי גיאופוליטי עמוק, כתוצאה מהשתחררות הדרגתית מתלות בנפט של הערבים והרוסים.

הרולד הם נפגש גם עם הנשיא אובמה וסיפר לו את החדשות הטובות על השתחררותה של ארה"ב מתלות בזרים בתחום האנרגיה ועל עשרות אלפי מקומות העבודה החדשים הנוצרים בתעשיית הנפט, בתקופה זו של אבטלה גבוהה.  הנשיא אובמה לא התלהב, הוא אמר שהוא מעדיף אנרגיה ירוקה, אותה אנרגיה שקיימת בעיקר בדמיון ובפרסומי תעמולה ירוקים.  
יעקב




תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.