10 באוקטובר 2011

ביו-דלק גורם לשינויי האקלים.


אותו אירגון ירוק "קיצוני" שהזכרנו קודם אינו קיצוני יחסית לירוקים – אלא ארגון ירוק טיפוסי ורב השפעה בבריטניה – שמו: CCC או Campaign against Climate Change . בין מנהליו נמצאים "ידידינו" ג'ורג' מונביוט ומארק לינאס, ולא מצאתי באתר שלו מילה רעה על אנרגיה גרעינית (גם לא מילה טובה) – כך שמבחינה זו הוא בסדר (להבדיל למשל מגרינפיס). הם גם טוענים שאל גור מזיק למלחמה בהתחממות בכך שהוא מגזים וקושר כל סערה להתחממות הגלובאלית, בלי שום הוכחות מדעיות. זה כמובן לא מפריע להם בעצמם לעשות אותו דבר ולהביא כול שיטפון או הוריקן כדוגמה לחומרת ההתחממות.
אבל בנקודה אחת הם צודקים: התנגדותם לביו-דלק או כפי שהם קוראים לו בצדק – אגרו-דלק או דלק חקלאי. זהו הרעיון שניתן להציל את האנושות על ידי הפקת דלק מגידולים חקלאיים.


הם מציינים את כול העובדות שאנו הזכרנו גם: אגרו-דלק גורם לבירוא יערות (כדי לגדל צמחי דלק), שגורם לשינויי האקלים, הוא גורם לנישול חקלאים עניים מאדמותיהם, לייקור המזון – ולכן לרעב, ומעל לכול – הוא אינו מביא שום תועלת מבחינת הפחתות הפד"ח, אלא ההיפך מגדיל את הפליטות.
אני רואים שגם הירוקים (וגם אל גור) קולטים כעת את האמת הפשוטה הזו, אבל השיגעון נמשך, ארה"ב ואירופה מייצרות כ 10-13 מיליארד גאלונים של אתנול לשנה, והחוקים דורשים ייצור מוגבר כול שנה. איש אינו טורח לשנות את החוקים ולשים קץ לשגעון שאפילו הירוקים (היוזמים המקוריים של הרעיון) מתנגדים לו עכשיו. טוב לפחות שה CCC מודה בשגיאותיו בעבר (אם כי לא בצורה מפורשת).
יעקב

2 תגובות:

shlomix אמר/ה...

נשמע לי מוזר ש-"איש אינו טורח לשנות את החוקים ולשים קץ לשגעון שאפילו הירוקים מתנגדים לו עכשיו"
אז בדקתי את זה.
רושמים ethanol subsidies בגוגל ומקבלים אינספור כתבות שמדברות על סיום צפוי של הסובסידיות עד סוף השנה.
האם כותב המאמר לא בודק את עצמו לפני שהוא מפזר הצהרות בומבסטיות כאילו?

יעקב אמר/ה...

תמשיך לבדוק עצמך.
יש פה שני דברים:
1. סובסידיות לאתמנול.
2. חוקים קשיחים המחייבים את חברות הדלק למהול את הבנזין באתנול.

בקשר לנושא מס' 1: לא שמעתי שמבטלים את הסובסידיות לאתנול. איני יודע מה קורה באירופה, לו ביטלו הייתי שומע. בארה"ב יש סובסידיה של 56 סנט לגאלון אתנול. אולי יבטלו את זה במסגרת השיחות לקיצוץ בתקציב בשנה הבאה, כרגע הסובסידיה בתוקף והקץ שלה לא נראה באופק.

בקשר לנושא מס' 2: גם בלי סובסידיה יש צו, חוק, תכתיב - שמכתיבות ממשלות ארה"ב והאיחוד האירופי. גם בארה"ב וגם באירופה חייבות חברות הדלק להוסיף אתנול לדלק. החוק קובע את ס"ה הכמות החייבת - וזה משהו כמו 13 מיליארד גאלון לשנה, והולך ועולה כול שנה. חוקים אלה לא בוטלו, ולא מדברים על ביטולם, ולא יבוטלו בתווך הנראה לעיין.