8 באפריל 2012

פרופ' ריצ'רד לינדזן: התגובה להתחממות גלובלית תיראה כאשליה המונית בעוד 40 שנה

הנה ראיון שנתן פרופ' ריצ'רד לינדזן לתחנת רדיו אוסטרלית, בעקבות הצהרתה של ראש ממשלת  אוסטרליה כי "כל המדענים המוכרים מסכימים כי יש התחממות גלובלית, כי אנו אחראים עליה ושצריך לעשות משהו בנידון עכשיו!".




פרופ' לינדזן הוא חוקר ב-MIT , מחזיק בפרסים מהחברה המטרולוגית האמריקנית, האיחוד הגיאופיסי האמריקני, חבר האקדמיה הלאומית למדעים (הגוף האקדמי האמריקני הבכיר ביותר), האקדמיה הנורבגית למדעים, חבר ה-AAAS (אחד הגופים האקדמיים הבכירים בארה"ב, שאחראי למשל על העיתון Science Magazine), חבר סגל המועצה הלאומית למדעים בתחום על מדעי האטמוספירה והאקלים. בקיצור, הוא לא מדען זוטר ואיזוטרי.
ועוד פרט חשוב ביותר – לינדזן הוא אחד הכותבים בדו"ח  ה-IPCC  השלישי (פרק 7, סקירה על תהליכים אקלימיים). אבל למרות זאת (ואולי בעקבות זאת, אחרי שנוכח בסילוף המסקנות שלו עצמו על ידי כותבי הדו"ח העיקריים, בעיקר בפרק "המלצות לקובעי מדיניות"), הפך להיות לאחד הנאבקים העיקריים בהפחדה בנושא שינוי האקלים. בין הטענות העיקריות שהוא משמיע בראיון:

  • ישנה הסכמה שקיימת עלייה בטמפרטורה מעל ממוצע כלשהו (שנקבע באופן שרירותי), עלייה של עשיריות מעלה בודדות.
  • התרומה של ה-CO2 לעליה היא שולית, אולי רבע מהעליה הכללית.
  • הכפלה של פליטת ה- CO2 תגרום , אולי, לעליה של מעלה נוספת – אין בכך כל סכנה!
  • המודלים מנבאים עלייה של עד פי חמישה ממה שנמדד, כלומר המודלים טועים.
  • להורדה אקטיבית של פליטות CO2 אין ולא תהיה שום השפעה על האקלים, לא לנו, לא על ילדינו, נכדינו נינינו וניני נינינו...בודאי לא באוסטרליה, שאחראית על כמות מזערית-להצחיק של פליטות ה- CO2 העולמיות.
  • לעומת זאת, להקטנה מסיבית של פליטות CO2 יהיה מחיר עולמי כבד מאוד, מפני שהמשמעות היא עצירת הפיתוח, ומיידית ירידה משמעותית ביכולת של בני אדם להתמודד עם אסונות אקלימיים שבכל מקרה מתרחשים (הוריקאנים, בצורות, שטפונות, צונאמי, גלי קור, גלי חום ועוד ועוד).
  • אין שום עדות להפשרת הקרחונים  ! (הוא נותן דוגמא סטטיסטית מקסימה, כדאי להאזין).
  • הוא חוזה שבעוד 40 שנה, התגובה האנושית היום תיראה כהיסטריה ואשליה המונית ( GLOBAL DELUSION  ). 
למעוניינים בעוד, הנה גם קישור להרצאה בת כשעה שהוא נותן בנושא:

אין תגובות: