11 באפריל 2012

מדעני NASA : "האנסן פוגע במוניטין של המדע".


קבוצה של 49 מדענים ואסטרונאטים, עובדי NASA (סוכנות החלל האמריקאית) לשעבר, יוצאים בקריאה פומבית נגד המכון GISS (Goddard Institute for space studies ), ששייך ל NASA. GISS הוא המכון המדעי שבראשו עומד ד"ר ג'יימס האנסן, והוא המפיץ הראשי של בהלת ההתחממות הגלובאלית. גילוי הדעת של המדענים והאסטרונאוטים מתנגד להתנהלותו הבלתי מדעית של מכון זה. הם אומרים, בין השאר:
"אנו מאמינים שהטענות של GISS ושל NASA  שהפד"ח מעשה ידי האדם יש לו השפעה הרסנית על שינויי האקלים העולמיים אינן מבוססות, בייחוד לאור נתונים אמפיריים של אלפי שנים. מאות מדעני אקלים ידועים ואלפים של מדענים אחרים מצהירים בפומבי את חוסר האימון שלהם בתחזיות הרות האסון, אותן מנפיקים במיוחד ראשי ה GISS. ברור ש"המדע לא סגור" [כלומר לא חד משמעי].
הקידום חסר הרסן של הטענה שה CO2 הוא הגורם העיקרי לשינויי אקלים לא מתאים להיסטוריה של NASA שרגילה לעשות הערכה אובייקטיבית של כול המידע המדעי לפני שהיא מקבלת החלטות או יוצאת בהצהרות פומביות.
כעובדי NASA לשעבר, אנו מרגישים שהמסע של NASA לקידום של עמדה קיצונית, ללא בדיקה מעמיקה של גורמים טבעיים שמשפיעים על האקלים, היא לא תקינה. אנו דורשים ש NASA תימנע מלכלול טענות והערות בלתי מוכחות ובלתי מבוססות בהודעות שלה לציבור ובאתרי האינטרנט. NASA מעמידה בסכנה את המוניטין שלה, ושל המדענים שעובדים ועבדו בה, ואפילו את המוניטין של המדע עצמו."
יעקב



אין תגובות: