15 באפריל 2012

סין יורדת מהרוח.


סין הודיעה שהיא תאיץ את הפיתוח של מקורות אנרגיה חדשים, בלתי פחמיים, כמו הסכרים ההידרו-אלקטריים והאנרגיה הגרעינית. היא גם תפעל לחיפוש ופיתוח הנפט והגז משדות של פצלי שמן (shale ). לעומת זאת היא תאט או תקטין את הפיתוח המואץ של תחנות רוח ותחנות סולאריות, כי שני מקורות אלה אכזבו, ונתנו תוצאות חלשות. כך דיווח ראש הממשלה, ון גיאובאו, בדו"ח מחודש מרץ.

בסין מתכננים להגיע ל 11.4% אנרגיה מתחדשת, עד 2015, שני שליש מזה אנרגיה הידרו (סכרים). לעומת זאת, באנרגיה סולארית ורוחנית הייתה ירידה בתפוקה למרות העלייה ב"הספק המותקן" – כלומר – למרות שיש יותר פאנלים וטורבינות רוח, כמו החשמל שהופקה קטנה, כי כידוע, אלה מפיקים חשמל לפעמים כן ולפעמים לא. סין נסחפה אחרי התלהבות המערב מטורבינות ופאנלים, אבל עכשיו, היא מתפקחת, יחד עם המערב, ויורדת מזה, בהדרגה.

פיתוח האנרגיה הגרעינית נמשך בסין בקצב מואץ. כעת פועלות בסין 14 תחנות כוח גרעיניות ועוד 25 נמצאות בבניה. לעומת זאת פועלות בארה"ב 104 תחנות זקנות, שצריכות להיסגר בהדרגה, ורק 2 חדשות נמצאות בבניה.

"למעשה" אומר דניאל קיש, סגן נשיא מכון האנרגיה, "הסיבה היחידה שסין מייצרת פאנלים סולאריים וטורבינות רוח היא כדי למכור אותן למערב, הכופה על אזרחיו את התקנתם, חרף המחיר הגבוה. אם אנו מספיק טיפשים כדי לקנות מתקנים סולאריים וטורבינות רוח בסין, ולהתקין אותם אצלנו מתוקף צו ממשלתי, וליקר בכך את עלויות הייצור שלנו, ואת כושר העמידה של התעשייה שלנו בתחרות מול סין – הסינים בעד. זה כמו למכור לנו אופיום, לא כן?"

יעקב

אין תגובות: