7 באוקטובר 2012

תוצאות המלחמה הירוקה נגד אנרגיה

מעל: תמונת ציודי הנופשים ב"מחנה אקלים" - המיזם של גרינפיס והתנועות הירוקות נגד הפקת נפט פצלים בישראל. מי שרואה שם משהו שלא הופק או הגיע למקום ללא נפט ותוצריו שיקום...

המלחמה העיקשת והמתמדת של גורמים ירוקים נגד מקורות האנרגיה שעליהם בנויה הציוויליזציה שלנו לא יכולה שלא לגרום לתוצאות הרסניות. הנה שני סימנים מוקדמים למה שצפוי לנו בעתיד.

אופג'ם ofgem – הוא המשרד הממשלתי, או הגוף הציבורי בבריטניה שצריך לפקח על החשמל והגז למען הצרכנים. (משהו דומה לרשות החשמל אצלנו). הם פרסמו דו"ח בו הם מתריעים מפני חשש להפסקות זרם (אספקה לא סדירה) החל מהשנים 2015/16. הבעיה היא שתחנות כוח פחמיות עומדות להיסגר מחמת הגיל, וגם, מפני שהן לא עומדות בדרישות התקנים "הנקיים" של הקהילה האירופית. בינתיים אין משקיעים ואין בונים תחנות אחרות, תקניות, פחמיות או גזיות, במקומן.   הרזרבה בכושר הייצור עומדת לקטון מ 14% היום, ל 4% בעוד שלוש שנים, וזה מעט מדי. בנוסף – עומד המחיר לעלות.

ידיעה אחרת מגיעה מקליפורניה, שם עלו מחירי הבנזין בצורה מאד חדה בימים האחרונים, ותחנות רבות נסגרו מחוסר דלק. נוצרו תורים בתחנות הפתוחות עדיין. הבעיה היא תקלות (זמניות) בשני בתי זיקוק שהשביתו את הייצור והאספקה של הבנזין. הבעיה היותר עמוקה היא, שמדינת קליפורניה לא מאפשרת, כבר יותר מ 10 שנים, בניית בתי זיקוק חדשים. הם שונאים נפט וטוענים שהוא מזהם. בנוסף, מחייבים חוקי קליפורניה שימוש בתמהיל של דלק ואתנול שמיוצר רק בבתי הזיקוק בקליפורניה ולא במדינות אחרות בארה"ב, ולכן תחנות הדלק מנועות, על פי חוק, מלהביא דלק מזוקק ממדינות אחרות בהן אין מחסור. מיותר לציין שאין שום הגיון בתקנות התמהיל האלה, ואין שום חיסכון בזיהום או פליטות.

גם אצלנו נלחמים נגד הנפט. קהל גדול של אנשים טובים ותמימים יצאו להפנינג סוכות "להציל את עמק האלה", נגד הרשעים שרוצים להפיק נפט (פוי, פוי, פויה!) במדינת ישראל. לא יקום ולא יהיה! אנו נמשיך לשרוף נפט מיובא, יעלה כמה שיעלה. הזיהום שלנו יהיה ממקור זר, בשום אופן לא תוצרת כחול לבן!

יעקב


אין תגובות: