דפים

22 באוקטובר 2012

מנהלי סימנס לא קוראים YNET



אתמול עלה מאמר ב-YNET שכותרתו מכריזה כי "בגרמניה הוכיחו: רוח ושמש מספיקים לייצור חשמל". ליד המאמר מופיע קובייה עם ההכרזה "אבסורד ישראלי" ובה תלונות על קיצוץ הסובסידיות לחשמל סולארי בישראל בדיוק בעת שהוא מצליח כל כך "בכל העולם"... אכן אבסורד הזועק לשמיים.



מסתבר כי מנהלי ענקית הטכנולוגיה הגרמנית סימנס אינם קוראים YNET. החברה הודיעה היום כי היא סוגרת את פעילותה בתחום האנרגיה הסולרית לאחר שהפסידה הון עתק. בדיווח מפורט ב"גלובס"  נמסר כי התאגיד הודיע כי בשל "שיעורי צמיחה נמוכים, לחץ להורדת מחירים בשוק הסולארי ואי עמידה בציפיות לגבי הענף" ינטוש קונצרן הענק את התחום הסולארי בכל העולם. בין השאר מתנערת סימנס מכל הנכסים אותם רכשה בתחום הייצור הסולרי שהפכו כעת לנטל.

גם בישראל רכש התאגיד את ב-2009 את חברת סולל מבית שמש, חברה המייצרת קולטנים תרמו-סולאריים להפקת חשמל עבור שדות סולאריים, בסכום שהפך להיות ה"אקזיט" הסולרי הגדול של הבועה בישראל של 418 מיליון דולר. (כעת מחפשים קונה בנרות בשבריר ממחיר הרכישה). ולא פחות חשוב - עם המהלך הזה פורשת גם סימנס מן השותפות בהקמת תחנת הכוח הסולרית באשלים, פרוייקט הדגל הישראלי שעוד נשמע אודותיו רבות ולא טובות בעתיד.

ומה באשר ל-YNET? שם לא תמצאו איזכור לסיפור האמיתי אלא אם תגלשו למדור קריירה. שם מופיעה ידיעה צנועה על פיטורי עובדים בחברת סולל. אם להאמין למדור הכלכלה הירוקה הרי שלעובדים המפוטרים לא צפויה כל בעיה להשתלב בעסקים הצומחים בכל העולם של האנרגיה הסולרית.

בועז



אין תגובות: