1 באפריל 2012

הקמת צוות ניהול אג'נדת רציונליות סביבתית מטעם הבלוג הירוק

הבלוג הירוק עומד להעלות בימים הקרובים את מדד  "הרציונליות הסביבתית" אשר ינטר את פעילות המפלגות וחברי הכנסת ואופי פעילותם ביחס להתנהלות סביבתית רציונלית במסגרת אתר הכנסת הפתוחה. (המדד טרם נפתח לעיון הציבור).

לצורך ניהול המדד פתחנו אג'נדה במסגרת אתר "הכנסת הפתוחה". כלי ה"אג'נדה" מצוין ככלי בקרה ופרסום ציבורי לגופים פוליטיים (במובן של השפעה על חקיקה) על מנת להדגיש את הצלחת הארגון על פי חזונו ומטרותיו, למשל אפשר לראות את הח"כ  ניצן הורוביץ משתמש בכלי כדי להדגיש את הישגיו שלו ושל מפלגתו. 

עוד דוגמה, ארגון ה"ישראלים להצלת הדמוקרטיה" שרוצה לקדם את שינוי שיטת הממשל עורך אג'נדה ומשתמש בה ככלי בקרה ופרסום ציבורי.  


למעוניין לקחת חלק בניהול המדד, ניתן לעיין כאן במסמך המתאר את הכלים והאפשרויות של האתר.

ממצאי הניתוח של האג'נדה יפורסמו מעת לעת בבלוג הירוק ואנו נוכל לראות תמונה מדוייקת יותר של אופן השימוש של מחוקקינו בכוח שהופקד בידהם בכל האמור לשאלות סביבה.

כך מתוארת האג'נדה של הבלוג הירוק: 

מטרת מדד "הרציונליות הסביבתית" לקדם חוקים התומכים בהתייחסות נאותה לנושאי סביבה ושאינם כושלים בפח הדמגוגי של "התחממות גלובלית מעשי ידי אדם" (AGW) המקודם על ידי פאנל האו"ם (ה-IPCC) והארגונים שנטשו את הביקורת המדעית לטובת פופוליזם והפחדות. צוות האג'נדה יבקר חוקים מזיקים ויציע פתרונות יעילים יותר לסוגיות הנדונות.
הסיבה לנחיצותה של אג'נדה זאת נובעת מכך שתחום הגנת הסביבה הפך יעד לתעמולה הגורמת בסופו של דבר לפגיעה באזרחי ישראל ובסביבה על ידי הצבת סתירה מדומה בין פיתוח טכנולוגי לבין ערכים סביבתיים והתמסרות לאופנות פופוליסטיות - לשיטתנו רק חברה מתקדמת טכנולוגית המכירה בזכויות הפרט מסוגלת באמת להגן ולהעריך את סביבתה.
לדוגמא: מניעת הקמת תחנת כוח חדישה ואספקת גז בשם התנגדות לזיהום אוויר ופגיעה בסביבה שהובילה ליתר זיהום ונזקים כספיים גדולים, ראו כתבתנו על דו"ח מבקר המדינה העומד להתפרסם בנושא.
http://green-logic.blogspot.com/2012/03/blog-post_31.html
דוגמא נוספת להשחתה תעמולתית של יושרת מהלך החקיקה מובאת בפוסט הבא:
http://green-logic.blogspot.com/2012/04/blog-post_6603.html
עורכי האג'נדה הינם חברי צוות "הבלוג הירוק" המקדם יחסים מאוזנים בין מדע וטכנולוגיה, קדמה אנושית, הכרה בזכויות הפרט וקידום איכות הסביבה.

חברים המבקשים להצטרף לדירוג חוקים סביבתיים על פי המדד מוזמנים לפנות אלי.

בועז

5 תגובות:

shlomix אמר/ה...

אני עוקב אחרי הבלוג שלכם מזה זמן מה וגם מנוי על עדכוני האג'נדות באתר "כנסת פתוחה". לכן אני רואה בצעד הזה יוזמה ברוכה.
עם זאת יש לי לעיתים ביקורת על הדברים המובאים בבלוג שמהם ניתן להסיק כי כותבי הפוסטים גם הם "שבויים בקונספציה" במידה מסוימת. ראוי שהסתכלות ביקורתית על נתונים ופרסומים תהיה נר לרגליכם. אחרת איו טעם.
ספציפית בפוסט הזה אני רואה שרוצים לשים כמטרה של האג'נדה ביקורת על חוקים שנופלים בפח הדמגוגי של "התחממות גלובלית". אם אתם רוצים לטעון בתיאור האג'נדה שכל נושא ההתחממות הגלובלית הוא דמגוגיה גרידא אף אחד לא ייקח אותכם ברצינות. בשביל טענות כאילו יש לנו ארגוני ימין משיחיים בארה"ב ורשת פוקס-ניוז.
אם לוקחים את המדע כנקודת פתיחה אז אפשר לומר ש-"התחממות גלובלית מעשי ידי אדם" היא המוטלת בספק ולא עצם ההתחממות. למעשה גם התרומה של האדם להתחממות לא ממש מוטלת בספק אלא מידת התרומה. קרי, מה שנתון בויכוח כעת היא הרגישות של המערכת האקלימית לתוספת של גזי חממה ע"י האדם. דברים ברוח זו נאמרו לאחרונה על ידי ניר שביב (פורסם אצלכם בבלוג).
מציע לשנות את הגדרת האג'נדה ולנקוט בגישה ספקנית כל העת.

Anochi אמר/ה...

הצעתך התקבלה והניסוח של מטרת האג'נדה תוקן.
http://oknesset.org/agenda/55/

Anochi אמר/ה...

תודה!

יעקב אמר/ה...

האג'נדה שלנו היא כזו: צריך להימנע מלחקות את מדינות אירופה ולנקוט צעדים מרחיקי לכת ובעלי עלות גדולה רק במטרה לצמצם פליטות פד"ח. זאת ביחוד נוכח העובדה שצעדים אלה לא ממש עוזרים לצמצם פליטות, כפי שהוכח במדינות אירופה.

ברור שהמניע לכול הצעדים הוא החשש מהתחממות גלובאלית, שלדעתנו הוא מוגזם.

אבל בלי קשר להתחממות גלובאלית - צעדי ה"אנרגיה" הירוקה אינם משיגים את המטרה שהם מציבים לעצמם וגורמים רק נזק, נטו, נזק כלכלי וגם(!!) נזק סביבתי. לכן אנו מתנגדים להם, בלי קשר לוויכוח על ההתחממות הגלובאלית.

Anochi אמר/ה...

עידכנתי באתר הכנסת הפתוחה.