22 באפריל 2012

הודעה לעיתונות: להאיר את ישראל

לקראת אירוע "שעת כדור הארץ" מציע  הבלוג הירוק  להאיר את ישראל כדי לעודד את הפיתוח והקידום של היוזמה הטכנולוגית למען רווחת תושבי ישראל. זאת במקום להחשיך ולחנוק את התעשייה היצרנית של היוזמה הפרטית

האירועים ברחבי ישראל והפרסום הנרחב והיקר שניתן להם על חשבון משלמי המיסים והארנונה מחמיצים את המטרה של קידום איכות החיים ושמירה על איכות חיים וסביבה - מטרה זאת ניתנת להשגה רק בחברות תעשייתיות משגשגות. כאשר הכלכלה משגשגת ניתן גם להגן על ערכי הטבע. כיבוי האורות מנוגד לעיקרון הבסיסי של פיתוח טכנולוגי ויצרנות שרק הם מסוגלים להציל את האנושות ולסייע בהתמודדות עם כל משבר שעשוי להגרם על ידי כוחות הטבע.
השנה, בחרו גם בצה"ל להעביר פקודות ל"כיבוי אורות" ביחידות שונות, דבר המדגים את עומק חדירת התופעה והתרופפות החשיבה הביקורתית מולה.

"
לצערנו" מציין בועז ארד, מנתח מדיניות בבלוג "בוחרות התנועות הירוקות בישראל להילחם בכל הפרוייקטים האיסטרטגיים של ישראל ולפגוע בכלכלת המדינה תוך שהן מנצלות תעמולת הפחדה שביסוסה העובדתי מוטל בספק. כך נדחתה אספקת הגז למשק הישראלי והובילה לעליות מחירים חריפות וכך גם נמנעה הקמתה של תחנת כוח פחמית חדישה שהיתה מפחיתה את הזיהום ומוזילה ומבטיחה את אספקת החשמל הסדירה".

על פי דיווחי העיתונות על דו"ח הנמצא בהכנה במשרד מבקר המדינה גרמו העיכובים של פיתוח משק האנרגיה לנזקים הנאמדים בין 2 ל-4 מיליארדי שקלים, דבר הפוגע קשות באזרחי ישראל. התנועות הירוקות בעולם ובישראל נוהגות לקדם שימוש נרחב באנרגיות בלתי כלכליות ובזבזניות של רוח ושמש שמקומן במעבדות. את העובדות הכלכליות הבלתי נוחות מסתירים בסיוע משרדי הממשלה על ידי סובסידיות המוטלות כמיסים על כלל אזרחי ישראל ועל ידי תעמולה אגרסיבית.
אנו קוראים בזאת לחזור למדיניות אנרגיה ושמירת איכות סביבה שפוייה.


http://www.slideshare.net/Anochi/memo-re-pv4-bill-july2-11-final 

9 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אכן האנושות צריכה לקדם אור ולא חושך!
צריך להגיד כן לקידמה!

יוני אמר/ה...

יפה מאוד!
אני מאוד אשמח לראות הודעה כזו בעיתונים כלשהם, הבעיה היא איך? אין שום סיכוי ש YNET למשל יסכימו לזה...
אבל זה עדיין מוצלח.

כל הכבוד,
יוני

אנונימי אמר/ה...

אני לא מבין למה בארץ צריך להיות אתר שמהווה ECHO CHAMBER לשטויות של האכים קוץ'.
יפה שהם משקיעים מיליארדים בטיעון כאילו הסביבתנים אשמים בכל מה שקורה, אבל זו תעמולה שקרית. חבל שישראלים גם נסחפים אליה.

יוני אמר/ה...

זאת אומרת, לטענתך, שכל מי שחושב אחרת מהסביבתנים ממומן ישירות על-ידי האחים קוץ'? הלואי, כי אז (אולי) הייתי מצליח לסגור את המשכנתא, אבל לצערי זה לא המצב.
ורק לשם העובדות (למרות שהסביבתנים לא תמיד שמחים להתעניין בהם):
מאז שנות השמונים האחים קוץ' תרמו בערך 100 מיליון דולר לארגונים שאנו נקרא להם "מכונים לחשיבה עצמאית" (think tanks) (בערך עשירית מיליארד דולר).
לשם ההשוואה, זהו גם סכום הכסף בערך שהוצא על-ידי ה-IPCC לצורך פעולתו (!!), שלא לדבר על EPA, WWF ועוד ועוד אירגונים "ירוקים". אז נא להשתמש בעובדות הנכונות בבקשה!

יעקב אמר/ה...

אולי האחים קוץ' הוציאו 100 מיליון דולר לתמיכה במכוני מחקר כאלה או אחרים.(אלי הם עדיין לא הגיעו).

מאידך, ממשלות העולם הוציאו בשנת 2011 כ 236 מיליארד דולר (מיליארד, לא מיליון) כספי ציבור, לבניית תחנות רוח ופאנלים סולאריים שאין בהם תועלת, הם מייצרים מעט מאד חשמל ולא תורמים כלום למטרתם המוצהרת - מניעת ההתחממות הגלובאלית.

אני חושב שכדאי לקיים מסע הסברה נגד ביזבוזים איומים אלה, ונגד ההיסטריה הבלתי מוצדקת שגרמה להם.

אנונימי אמר/ה...

יעקב,
יכול להיות שכדאי לקיים מסע הסברה נגד הביזבוזים אבל האם הבלוג הזה עושה את זה? למרות שאתה חורט על דגלך "בחינה רציונלית של מדעי הסביבה" נראה שלמעשה אתה עושה בדיוק את מה שכינית בשם "פורנוגרפיה ירוקה": בבלוג הזה, בצד נקודות מעוררות מחשבה ישנו גם שילוב מרשים של אי-דיוקים והכללות מדעיות עם הגזמות, התלהמויות והכפשות אשר אינן תורמות לאמינות שלו. חלקים גדולים ממה שכתוב פה הם בפשטות 'פורנוגרפיית הכלכלה החפשית' , האם זהו סמרטו-בלוג?
נראה לי שלא 'חיפוש אחר האמת' מניע את הבלוג הזה אלא אידיאולוגיה חזקה, ואני חושב שזה בסדר – אם אתה מאמין גדול ב'אי התערבות ממשלתית', זו זכותך - אבל זו גם זכותם של גופים ירוקים להתקיים מבלי שתכנה אותם "תנועה להפחדה".
ההגזמות והעיוותים אינם מוסיפים לבלוג נקודות זכות, ואינם מזמינים תגובות עינייניות, כל זאת בעוד שנראה שהבלוגוספרה נעה כבר כמה צעדים קדימה – ישנם בלוגים 'ספקניים' המזמינים דו-שיח ומשתדלים להיות עיניניים בביקורת שלהם (לדוגמא: http://bishophill.squarespace.com/ ) ומולם עונים לאתגר מדענים המכונים 'מדעני רופונזל' ... שמשלשלים את שערם הארוך ונותנים לכל מי שרוצה לטפס, לשאול שאלות ולבקר. הם מנסים לעשות את המדע שלהם נגיש ולא מתחבאים מאחורי הפוזה של: 'אנחנו מדענים והנושא הוא מסובך מידי'.
בברכה ובתקווה לויכוח עינייני בעתיד.

יעקב אמר/ה...

כיצד המשפט הזה שלך:
"בבלוג הזה, בצד נקודות מעוררות מחשבה ישנו גם שילוב מרשים של אי-דיוקים והכללות מדעיות עם הגזמות"

תורם לוויכוח ענייני שאתה מבקש ???

יש לנו קומנטס פתוחים לכול אחד.
אם יש לך השגות ענייניות לדברים שנכתבים כאן, אתה מוזמן לכתוב. אנו נתייחס לכול הערה עניינית בכובד ראש כמיטב יכולתנו.

ההשתלחות שלך עם איזכור האחים קוץ' אינה הערה עניינית ואינה תורמת לנושא, אלא רק מצביעה על "מאיפה אתה בא", כלומר - מי עיצב את הדעות הקדומות שלך.

אנונימי אמר/ה...

תשובות , אחת אחת... :)
1) קודם כל זהו באמת המשפט המרכזי בתגובה הקודמת שלי: "בבלוג הזה, בצד נקודות מעוררות מחשבה ישנו גם שילוב מרשים של אי-דיוקים והכללות מדעיות עם הגזמות התלהמויות והכפשות אשר אינן תורמות לאמינות שלו".
אני עומד מאחורי המשפט הזה, ולצערי - גם יכול לתת דוגמאות.
בכדי להתחיל דיון עינייני צריך לנפות את כל האי דיוקים ולהתעלות מעל ההכפשות. ברב המקרים, ואני קורא פה כבר הרבה זמן, אין לי זמן ואנרגיה לעשות את זה. אני בטוח שאני לא היחיד. אני חושב (מקווה...) שכתיבה יותר עיניינית מצדך תגרור תגובות יותר עינייניות.
2) ההשתלחות עם איזכור האחים קוץ' אינה שלי.
יעקב יש אחד, אנונימים יש הרבה ... אני האנונימי מהדידיטי

יעקב אמר/ה...

אנונימי, אנא אמץ לך שם, פסאודונים - יותר נעים לשוחח עם אנשים בעלי שם..

אני משתדל להיות ענייני.
אשמח אם מדי פעם תעיר לי אם אני גולש, אינך חייב כול פעם, ואינך חייב, כמובן להקדיש לנו מזמנך. אבל, אשמח להתייחס להערות אם תהיינה.