23 באפריל 2012

שייל-גז בסין, בשפע.



בהמשך לדיווח על כמויות הפחם העצומות, וההולכות וגדלות שסין צורכת, הנה דיווח מעיתון סיני על תכניותיהם לפיתוח מקור האנרגיה החדש – שייל-גז shale gas – גז טבעי מסלע ביטומני או פצלי שמן, בסין.
הנה קטעים:
סוכנות האנרגיה בארה"ב מעריכה שיש בעולם רזרבות של כ 187 טריליארד מ"ק גז, שזה שווה בערך להפקה ברמות נוכחיות ליותר מ 250 שנה. שלוש הארצות העשירות ביותר הן סין עם 36 טמ"ק, ארה"ב- 24 טמ"ק, וארגנטינה – 22 טמ"ק. BP צופה שאמריקה הצפונית והדרומית יהיו עצמאיות מבחינת אספקת אנרגיה משנת 2030 (כלומר לא יהיו תלויות בייבוא מיבשות אחרות).
סוכנות הקרקע והמשאבים של סין ערכה סקר, והיא מעריכה שהרזרבות של גז של סין יספיקו ל 300 שנה, לפי קצב צריכה נוכחי. תכנית החומש לשנים 2011-15 בסין מדברת על חיפוש ופיתוח מקורות גז אלה, תוך ציפייה שבתקופת החומש הבאה (2016-20) יחל ייצור בקנה מדה גדול.
ממשלת סין נקטה צעדים רבים להאצת פיתוח מקורות הגז. היא מאפשרת ומעודדת חברות זרות לבוא לחפש ולהפיק גז סיני, היא מעניקה הטבות מס, היא מאפשרת מימון נוח ליוזמות בתחום הגז. מספר שותפויות בין חברות סיניות לחברות מערביות גדולות כבר החלו לפעול לגילוי וניצול הגז בסין.
בנוסף – חברות סיניות רוכשות חברות אמריקאיות המתמחות בגילוי והפקה של גז בארה"ב. חברות סיניות גם רכשו שותפות בחברות אמריקאיות בעלות שטחי זיכיון בארה"ב, כלומר – חברות סיניות עוזרות לממן את פיתוח הגז בארה"ב.

סין עדיין מפגרת אחרי ארצות אחרות בפיתוח ואימוץ טכנולוגיה חדישה לניצול מקורות הגז החדשים, אבל היא עושה מאמצים גדולים להדביק את הפיגור ותולה תקוות רבות במשאבי הגז הבלתי קונבנציונאלי – שייל-גז.
מהפכה אדירה בתחום אספקת האנרגיה מתרחשת לנגד עינינו, כעת ממש. 
יעקב

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

יעקב שלום

לאחרונה עולה האתר באיטיות רבה מאוד - עד כדי תקיעה. הדבר נובע מאחד הקישורים באתר.
אודה לבדיקתך