17 באפריל 2012

הודו לא תתייבש


אגב הקרחונים בהימלאיה. החממיסטים לא מחמיצים שום הזדמנות להפחיד אותנו ככול שהם יכולים (ראו את הפוסט על פצ'אוריגייט). כאשר הם מדברים על קרחוני ההימאליה הם אומרים שהנהרות שחוצים את הודו מקורם בקרחונים, ואם אלה יימסו, יתייבשו הנהרות ואספקת המים לכול תת היבשת, שבה 1.3 מיליארד תושבים תיפגע. שומו שמיים, 1.3 מיליארד הודים יתייבשו! אסון בינלאומי!

הטענה הזו פשוט לא נכונה. לחלוטין לא נכונה, כול תלמיד תיכון יכול להבחין בכך.

נהרות הודו ניזונים לא מהקרחונים אלא מהמשקעים שיורדים בהרי ההימאליה. המשקעים יורדים בצורת שלג בגלל הטמפרטורה הנמוכה בראש רכס ההרים. השלג מצטבר בקרחונים, אשר גולשים אט-אט למטה, נמסים ויוצרים את הנהרות. מאחר ואין אפשרות ליצור יש מאין, ניתן לאמור שכמות המים בנהרות שווה, פחות או יותר, לכמות המשקעים (שלג) שיורדים באגן הניקוז. אם לא יהיו קרחונים, ירדו מי המשקעים ישר לנהרות, בלי התיווך של הקרחון, אבל כמות המים בנהרות לא תקטן. הקרחון הוא רק תופעת מעבר, הוא אינו מקור המים, המקור הוא המשקעים.

אבל, זה אופייני לחממיסטים. הם מחפשים את כול דרכי ההפחדה האפשריות, בלי קשר לאמת ולהגיון.

באשר לקרחונים – אל דאגה. הסצנאריו האיום ביותר בלקסיקון החממיסטים נקרא BAU business as usual – עסקים כרגיל. גם תחת סצנריו איום (???) זה לא יימסו הקרחונים במאות השנים הבאות. לא יודע כמה שנים, כנראה 300-500 שנים, לפי קצב ההמסה הנוכחי. הלוואי על כול האנושות שיהיה לה BAU (מצב לא יותר גרוע מאשר יש היום) במשך 500 שנה! המסת קרחוני ההימאליה – הלוואי שלא יהיו לנו צרות גרועות מאלה במשך 500 שנה!
יעקב 

תגובה 1:

איל אמר/ה...

והבעייה רק החמירה עכשיו! מסתבר שחלק מהקרחונים בהימאלייה דווקא גדלים...
אוי.