17 ביולי 2012

שורפים את הסויה של פאראגוואי.



אוקספם הוא ארגון גג של 15 ארגונים חברתיים עולמיים הנלחמים בעוני.
נטליה אלונסו, יו"ר נציגות אוקספם באיחוד האירופי, כותבת על תפקיד הביו-דלק בהחמרת העוני בפאראגוואי ובעולם.

לאחרונה היו מהומות דמים בפרגוואי, בהן נהרגו 11 איכרים ו 6 שוטרים. הסיבה: ניסיון של המשטרה לפנות איכרים מאדמתם למען בעלי אחוזות גדולות, חברים של הנשיא לוגו, שצריכים את האדמה כדי לגדל סויה עבוד ביו-דיזל. בעקבות המהומות הועבר הנשיא לוגו מתפקידו על ידי הסנאט.
מידי שנה מגרשים כ 9000 משפחות של איכרים עניים כדי לפנות מקום לחוות מסחריות גדולות וכארבעה מיליון דונם הופכים לשדות סויה. בעלי החלקות הקטנות שנשארים בשולי האחוזות מתקשים לגדל את תבואותיהם בגלל הריסוסים של החוות, והקושי להשיג מים, שאותם שואבים באחוזות.

באירופה – כ 5% מהדלק של התחבורה היה ביו-דלק בשנת 2010, והמספר יוכפל בשנת 2020, לפי התקנות של האיחוד שבתוקף, המחייבות שימוש בביו-דלק. בשנת 2008, כ 20% מהביו-דיזל יוצר מפולי סויה. רק חלק קטן מפולי הסויה שמיובאים מפאראגוואי משמשים ישירות לביו-דלק באירופה, אבל אירופה משתמשת בהרבה ביו-דיזל מיוצר בארגנטינה, וזו הינה יבואנית גדולה של פולי סויה מפאראגוואי. 87% מהביו דלק המיוצר בארגנטינה נשלח לאירופה.

בעולם בו מיליארד אנשים רעבים ללחם, מדיניות המסבה אדמה חקלאית מגידול מזון לגידול דלק היא מאד שגויה. ממשלות האיחוד האירופי צריכות לבטל את החוקים המצווים שימוש בביו-דלק, שיש להם השפעה כה הרסנית על מיליוני אנשים, בפאראגוואי ובעולם כולו.

עד כאן גב' אלונסו.

היא לא מציינת שהוכח שהשימוש בביו-דלק אינו מקטין פליטות פד"ח (ההצדקה המקורית) והחוקים נותרו כעדות לאיוולת מוחלטת. זו התוצאה של לחץ היסטרי לפעולות לא מציאותיות. אני בטוח שגב' נטליה אלונסו, והארגון שבשמו היא מדברת רחוקים מאד מלהיות "מכחישי אקלים". אני מרשה לעצמי אפילו לנחש שבשנים 2006-7 כאשר החוקים האלה התקבלו, אוקספם תמכה בהם בגלל היותם "ברי קיימא", רחמנא ליצלן. עכשיו ברור ששריפת מזון בתור דלק זה ההיפך הגמור מ"בר קיימא". כול הכבוד לארגון אוקספם על שהם משנים דעתם בעקבות העובדות, בניגוד לממשלות האיחוד האירופי וארה"ב.

יעקב  


תיקון:
אני טעיתי בניחוש על ארגון אוקספם. הם התריעו עוד בשנת 2007 על הסכנה שבמנדטים לביו-דלק. הם התריעו על סכנה של הגברת הרעב, פגיעה באיכרים עניים, ובירוא יערות עד למען גידולי ביו-דלק. (תודה לאיתי).
יעקב



2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

קפצת מעל הפופיק בפיסקה האחרונה שלך יעקב. Oxfam הזהירו מפני הביודלק עוד ב-2007:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7072386.stm

ועכשיו, אנא התנצל.
איתי.

יעקב אמר/ה...

אכן, אני טעיתי בניחוש שלי.
הם ראו את הנולד עוד בסוף 2007.

איך מנהיגי ארצות העולם יכולים להתעלם מכול ההתראות ולנקוא מדיניות כול כך טיפשית - לא מובן לי. כאשר יש היסטריה אין שכל.