29 בדצמבר 2012

אנטומיה של הפחדה כוזבת

או: עוד פורנוגרפיה ירוקה.

מסע ההפחדה באמצעות כזבים נמשך. השבוע התפרסם "מחקר" חדש (על מהות המחקר הזה, בהמשך), ובכול העיתונים צעקו הכותרות: "אנטרקטיקה מתחממת פי שניים מאשר חשבו". גם אצלנו היו כותרות בהארץ "אנטארקטיקה מתחממת מהר מהצפוי", "תקופת הקיץ הופכת מסוכנת עבור הקרחונים", "הפתעות ממשיכות להגיע, כשאנו רואים התחממות כזו אני מאמין שזה מדאיג". כנ"ל בוואינט. גם הניו יורק טיימס,
הגדיל לעשות ה BBC, עם ציור מפחיד עד מוות באדום, ראו בתמונה.



רואים מפה של אנטאקטירה, עם כתם אדם חזק, ונוראי, וכיתוב: "הנתונים מתחנת בירד מראים על התחממות מהירה של שכבת הקרח של מערב אנטארקטיקה". אלא שבכיתוב האנכי בצד, של הציור המקורי, רואים שהציור בכלל לא מתאר טמפרטורות, אלא "קורלציה עם תחנת בירד". אבל הציור מפחיד מאד, ומי כבר טורח לבדוק מה הוא מתאר? הוא משרת את מטרת ההפחדה, לכן ה BBC מבליט אותו, ועוד מוסיף לו כותרת כוזבת.
טוב, בואו נראה מה ה"מחקר" החדש עשה ומה הוא גילה.

האם החוקר (דיוויד ברומביץ') אסף מימצאים חדשים, גילה נתונים שלא היו ידועים, האם הוא מדד משהו? לא דובים ולא יער. הוא לא אסף נתונים ולא מדד כלום ולא מצא שום ממצא חדש. אז מה הוא כן עשה?

הוא לקח נתונים ישנים וידועים ממקום אחד ויחיד באנטארקטיקה, תחנת "בירד", ובעזרת הוקוס פוקוס מספרי של "ניתוח חדש", הפיק מסע הפחדה עולמי, ומסע פירסום והאדרה עצמי.

תחנת בירד היא תחנה באנטארקטירה שהייתה מאויישת ואספה נתונים מ 1957 עד 1975. אח"כ התקינו שם, ב 1980, תחנה אחרת, רובוטית, המודדת נתונים אוטומטית, ומשדרת אותם בתקשורת. הצרה היא שהתחנה האוטומטית משתמשת במכשירים אחרים שיש בעיות עם הכיול שלהם, וגם שהיא משדרת לפעמים כן ולפעמים לא, כי לפעמים הבטריות שלה מתרוקנות, ולפעמים היא מתכסה שלג, בסופות השלג. דיוויד ברומביץ' השתמש ב"מודלים מתוחכמים" ובשיטות חישוב "מתקדמות" כדי למלא את הפערים של חוסר נתונים וליצור גרף של "כאילו" נתונים רציפים של טמפרטורה, במקום שאין נתונים. כלומר – הוא יוצר "נתונים" חדשים – יש מאין.
אם משווים את הגרפים שלו מול הגרפים של הטמפרטורות שהיו ידועות קודם, ושנמצאות בכול בסיסי הנתונים הידועים, רואים שאין שום חדש באותם גרפים, זה ממש אותו דבר. הנה הגרפים:

בפינה הימנית העליונה רואים את הגרפים ה"ישנים" מאתר NASA-GISS .
שורה תחתונה – ההתחממות שהיתה, גם בנתונים הישנים וגם ב"חדשים" של ברומביץ', הייתה ברובה לפני 1980, וגם בגרפים של ברומביץ' רואים התחממות קטנה מאד עד אפסית מאז 1991, או 1998, כלומר – גם אם יש התחממות היא לא חדשה, ודווקא התמתנה לאחרונה. זאת בניגוד מוחלט לכול הכותרות.

ומעל לכול מאיימים עלינו עם המסת הקרח של מערב אנטארקטיקה, "שיכולה לגרום לעליית מפלס פני הים עד שלושה מטר!". שימו לב לניסוח החמקמק : "יכולה", "עד 3 מ'". מפחיד לאללה ! באותיות הקטנות כתוב שאם זה יתרחש, זה יקח הרבה מאות שנים. אבל מי קורא אותיות קטנות? תתחילו לפחד עכשיו על מה ש"יכול" לקרות בעוד 1000 שנה!

עכשיו בואו ונראה מה כול כך מסכן את הקרחונים. הטמפרטורה הממוצעת השנתית בתחנת בירד היא מינוס קרוב ל 30- מעלות. אני אומר שנית: 30 מינוס. הטמפרטורה ממוצעת בקיץ היא משהו כמו מינוס 15-. הטמפרטורה הכי גבוהה שנמדדה אי פעם היא מינוס 9.7- מעלות. איך בדיוק גורמת עליית טמפרטורה, נניח מ -13  ל -10 להמסת הקרח ? בקצב עלייה נוראי כזה, אולי בעוד אלף שנים יתחיל הקרח להתמוסס... אבל אתם צריכים להתחיל לפחד כבר מעכשיו...

מיודעינו אריק סטייג, קופץ, באתר החממיסטים RC, וצוהל: אנטארקטיה מתחממת, "מחקרים חדשים מאשרים את מימצאינו". אריק סטייג פירסם מחקר, בשנת 2009, בוא הוא המציא נתונים במקום שאין, ו"הוכיח" באמצעות הוקוס-פוקוס מיספרי שאנטארקטיקה מתחממת. עכשיו בא חוקר אחר, ו"אישר" את הנתונים, באמצעות אותו "הוקוס-פוקוס" של מניפולציה של מספרים.

אלה הן שיטות ההפחדה של החממיסטים, בשיתוף פעולה מלא של תקשורת רודפת פורנוגרפיה ירוקה.
יעקב

אין תגובות: