8 בדצמבר 2012

100 מיליארד לתחנות רוח באפריקה.




וועידת האקלים ה 18, בדוהא הסתיימה אתמול. 17 אלף הנציגים בילו נהדר, שבועיים במלונות פאר וקוקטיילים על חשבון עניי ארצותיהם. היו שבועיים אינטנסיביים  של נאומים ריקניים, משא ומתן מייגע על כלום, שהסתיים בהחלטה חגיגית להפגש שוב בשנה הבאה ולהמשיך לפטפט ולחגוג.
בנושא האקלים כמובן לא הושג כלום, כצפוי, אבל האקלים הפך לנושא שולי, עכשיו הנושא העיקרי בוועידות האלה הוא נושא באמת חשוב – כסף.
זה התחיל מזה שהמדינות ה"מתפתחות" (שימו לב לפנינת הלשון של ה doublespeak - כלומר המדינות המפגרות והעניות), טענו שאין להם כסף כדי "להלחם בהתחממות הגלובאלית" (תרגום: אין לנו כסף לשפוך על שטויות). חוץ מזה, הם טענו, ש ה"מפותחים" (ארה"ב, מערב אירופה, יפאן) הם שגרמו למרבית הפליטות עד כה, והם שגרמו להתחממות הגלובאלית (בגלל שהם עשירים), לכן עליהם מוטלת האחריות ל"הלחם" בה. זה טיעון חזק מאד. אתה עשיר – סימן שאתה אשם, ועליך לכפר על עוונותיך, ולרכוש "מחילות" (indulgences) מהעניים הצדקניים (והמושחתים ובארבארים).
בוועידת האקלים בקופנהאגן, ב 2009, נתקפו 20 אלף הצירים (ביניהם מעל ל 100 ראשי מדינות, כולל הפרס שלנו) בנקיפות מצפון חזקות. כדי לכפר את היעדר הישגים אחרים, הם שיחררו רצף של הצהרות על כוונות טובות. ראשי המדינות המפותחות הבטיחו להקים קרן ל"מלחמה בשינויי האקלים" במסגרת האו"ם, בהיקף של 100 מיליארד דולר לשנה, החל משנת 2020. כלומר: המדינות העשירות יעבירו 100 מיליארד דולר בשנה כדי לבנות תחנות רוח באפריקה!

מאז, נושא הדיון המרכזי בוועידות האקלים הוא: איפה הכסף? כלומר – נציגי המדינות ה"מתפתחות" – כלומר המפגרות, עולים בזה אחר זה לדוכן הנואמים וצועקים: "אתם הרסתם את האקלים. אתם גרמת לנו סבל אקלימי, אתם הורסים את ארצנו. איפה המצפון שלכם? איפה הכסף???"
בעיית הכסף אכן בעייה קשה. ממשלות "המפותחות" שרפו את החסכונות והפנסיה של אזרחיהן ל 5 דורות קדימה, ויש להן גרעונות עתק, והתחייבויות כלפי אזרחיהן שאין להם שום סיכוי לעמוד בהן. היכן ימצאו עכשיו 100 מיליארד דולר בשביל צדקה לעניי אפריקה?
אבל, נשחק לרגע בנדמה לי, נדמיין שמצאו 100 מיליארד דולר לתת למדינות עניות.  מה הכי כדאי לעשות עם הכסף? להביא מזון ל מיליארד או שניים אנשים רעבים? להביא מי שתייה נקיים למיליארד וחצי "מתפתחים" שאין להם מים? להביא חשמל ל 1.3 מיליארד שאין להם חשמל? לנקות את הרי הזבל והזהמה שהעניים חיים בתוכם?
השתגעתם? מה פתאום. ה100 מיליארד נועדו לבניית תחנות רוח! ל"מלחמה בשינויי האקלים". הרעבים ימשיכו לרעוב, בתוך הרי הזבל. הכסף לא מיועד לכם. הכסף הוא עבור תחנות רוח !
העולם בלתי שפוי.
יעקב

9 תגובות:

איל אמר/ה...

נהדר לראות איך המדינות המתפתחות זיהו "כפתור האשמה" המערבי והם לוחצים עליו בכל הכח.
החל מראשי האיים המלדיביים שמבצעים תרגלי יחצנו"ת על האיים ה"שוקעים" שלהם, שלא שוקעים ולא נעליים, אבל מי שם לב לקטנות, וכלה בראשי מדינות אפריקניות מושחתים שמייללים על "שינויי האקלים" שכבר פוגעים בהם וגורמים לרעב וצמא במדינותיהם, ולא, חס וחלילה המלחמות האינסופיות אצלם והשחיתות והפשע שבשלטון.
אם זה לא היה עצוב, זה היה יכול להיות ממש מצחיק.

איל אמר/ה...

אגב, נמצאה הסיבה לכישלון הועידה בדוחא:
"Failure seemed inevitable after climate skeptic Lord Monckton crashed the event."

איל אמר/ה...

הקישור:
http://rt.com/news/climate-change-summit-failure-518/

יעקב אמר/ה...

זה שהמושחתים והמסכנים בעולם השלישי דורשים יותר כסף זה טבעי ומובן.
זה שאנשים "טובים" בעולם העשיר מוכנים לעזור לעולם העני - גם זה סביר.

מה שלחלוטין משוגע זה הנסיון לתעל את הכסף ל"מלחמה בשינויי האקלים" - קרי לתחנות רוח.
תחנות רוח יעזרו לעניים כמו כוסות רוח למת.
אבל, העניים המושחתים הם לא כול כך טיפשים. קודם כול: תנו את הכסף.

טל אמר/ה...

יעקב ואייל,

תעשו טובה לעצמכם, תעשו מחקר באינטרנט כמה באמת עולה להפיק אנרגיה מרוח, הבאתי כבר הרבה דוגמאות שכמובן יעקב מתעלם מהם, אבל יש לי עוד הרבה בקנה, ואני מקווה שיום אחד העובדות כן יבלבלו אתכם -
מה התעריף בצרפת לקווט מרוח במקומות בהם יש רוח? (המחיר שחברת החשמל משלמת לבעל תחנת הרוח) - 3 יורו סנט! - 15 אג !
מה אתם אומרים על זה?

(בהמשך למחירי חשמל לצרכן במקומות עתירי ייצור חשמל מרוח כמו טקסס ואיווה - 10 סנט - 38 אג)

איך זה מסתדר עם האידיאולוגיה "רוח זה יקר"?

תפנימו - יש מקומות שרוח זה לאין שיעור יותר זול מכל אמצעי אחר. זו עובדה שמגובה בדוח של משרד האנרכיה האמריקאי שיעקב הביא, אך לא הבין....

בועז אמר/ה...

טל,

בכל מקום שהמחיר לאנרגיית רוח "זול" מוחבא התשלום האמיתי אי שם בסעיף המענק ליזמים, הסבסוד או בשיטה אחרת.
ללא מעורבות ממשלתית והתערבות אין לתעשייה הזאת תוחלת בצורתה הנוכחית.
צריך לטמון את הראש עמוק בחול על מנת לא לראות זאת.

בועז

איל אמר/ה...

אוי טל, הלוואי והיית צודק.
אבל אתה לא.
שאל את יזמי הטורבינות ברמת הגולן.

יעקב אמר/ה...

טל,
אני מצטער, אתה לא יודע מה אתה מדבר.
אתה קונה תעמולה ירוקה ובולע אותה. אמרתי לך זאת מספר פעמים, ואתה, במקום ללמוד את הנושא מתעקש בעמדתך השאובה מתעמולה ירוקה ולא מהמציאות.

בלי סובסידיות גבוהות אין תחנות רוח, אנשי תעשיית הרוח הם הראשונים המודים בכך.

תחנות הרוח מקבלים גם סובסידיה ישירה במענקים וערבות ממשלתית למימון הקמת התחנות, גם הטבות מס, וגם סובסידיה מובטחת לכול קוט"ש (בארה"ב) או תעריף מובטח גבוה באירופה.

ומעל לכול אלה יש מאנדטים:
חברות החשמל **חייבות** לפי החוק בארה"ב ובאירופה לקנות את כול החשמל שהרוח מייצרת בין אם הוא נחוץ באותו רגע ובין אם לאו. (כלומר - אם יש תחנה פחמית שפועלת חייבים לכבות אותה ולקחת את החשמל מהרוח).

ההתעקשות שלך על "כדאיות הרוח" מראה עד כמה אתה ניזון מתעמולה ירוקה שיקרית, ועד כמה אתה מנותק מהמציאות.

אבל - שוב - לא אתה ולא אני מנהלים את העולם.
יבוטלו כול הסובסידיות והמנדאטים.
אח"כ נראה אם מישהו יקים תחנות רוח.
אנשי תעשיית הרוח אומרים שאם תבוטל הסובסידיה בסך 2 סנט לקוט"ש שהם מקבלים ישירות מהממשלה בארה"ב תיסגר כול תעשיית הרוח.
בספרד - בוטלו התעריפים המובטחים ומאז לא קמה תחנת רוח אחת. אבל - בני הדת הירוקה חיים בסרט, מאמינים ברוח, ומפיצים שקרים על "כדאיות" הרוח, המצוצים מהבטן שלהם.

טל אמר/ה...

יעקב ואייל,

בבקשה נתונים ממכרז מכירת אנרגית רוח בברזיל - בלי סיבסודים, בלי מנדטים בלי כלום -

Four energy developers agreed to sell power from 10 proposed wind farms in Brazil at the cheapest rates ever.

Enerfin Sociedad de Energia SA, Renova Energia SA, EGP- Serra Azul and Bioenergy Geradora de Energia Ltda. won contracts to sell electricity to distributors for an average price of 87.94 reais ($42.16) a megawatt-hour, Brazil’s national energy agency Empresa de Pesquisa Energetica said in an e-mail yesterday.

“This is definitely the cheapest wind energy in the world,” Maria Gabriela da Rocha Oliveira, a Sao Paulo-based analyst with Bloomberg New Energy Finance, said in a telephone interview. It’s 12 percent lower than the August 2011 auction that yielded an average price of 99.58 reais a megawatt-hour. That was the lowest price in the world for wind power then and the least expensive power in Brazil, beating natural gas and hydroelectricity.

זה 17 אג' לקוו"ש.

בתחנות הרוח ברמת הגולן הן "ענתיקות" לא יעילות בהשוואה לתחנות המותקנות היום - ובעתיד היעילות אף תיגדל