26 בדצמבר 2012

הדוב הלבן כסמל למסע של כזבים.

תמונת ספר הילדים "דוב הקוטב האחרון", מעשיות התחממות גלובלית לילדים

הגוזמה והכזב הם חלק בלתי נפרד מכול מסע תעמולה, ובייחוד במסע התעמולה של החממיסטים. כך הפך הדוב הלבן כסמל הכי מוחשי והכי חזק בתעמולה החממיסטית. "שומו שמיים, הדוב הלבן הולך ונכחד. לא חבל על ייצור חמוד זה?" כול ילד מכיר את הדוב הלבן... הוא נורא חמוד (בתנאי שאתה לא פוגש אותו אישית), ממש כואב הלב. הוא אפילו הוכרז רשמית כמין בסכנת הכחדה, על ידי ממשלת ארה"ב, ב 2008. "מדענים: עד 2050 יכחדו מרבית הדובים הלבנים".

הבל הבלים, כזבים.

הדוב הלבן היה בסכנת הכחדה, ב 1960, אבל לא בגלל האקלים. אוכלוסיית הדובים ירדה אז ל 6-8 אלף, בגלל צייד, כולל צייד מהליקופטרים. ב 1960 נחתמה אמנה לאיסור צייד, ומאז יש עלייה מתמדת בכמות הדובים, מעריכים שהיום יש כ 25 אלף דובים לבנים.

אמרו שהדוב הלבן בסכנת הכחדה בגלל המסת הקרח הצפוני. הכחדת הדובים הפכה לסמל המלחמה בהתחממות הגלובאלית הנוראית, יחד עם סרטי מדע בדיוני על ערים כמו לונדון וניו יורק מוצפות במים. ובכן – זה לא נכון, המסת הקרח אינה מסכנת את הדוב. הדוב הלבן, כמין, קיים כבר לפחות 600  אלף שנה (האדם קיים רק כ 50 אלף שנה). בתקופה זו עבר הדוב תקופות שבהן לא היה בכלל קרח בקוטב, והאקלים היה הרבה יותר חם, והוא שרד. המסת הקרח אינה מסכנת את הדוב, הוא מסתגל.

זאק אונגר הוא עיתונאי שהחליט להירתם להצלת הדוב הלבן ולחקור את הנושא בעצמו. הוא כתב ספר על זה, וגם מאמר יותר קצר המסכם את הנושא. שני מדענים במיוחד, ארמסטרופ וסטרלינג, הפכו לסלבריטאים בזכות מסעם ל"הצלת הדובים". הם מפיצים סיפורים על דובים תשושים מחוסר תזונה (בגלל היעלמות הקרח) שאפילו הידרדרו, ביאושם, לקניבליזם – הם תוקפים ואוכלים דובים אחרים. קניבליזם זה דבר ש"הולך" בתקשורת, זו סנסציה, התקשורת אוהבת דם. אבל כששאלו אסקימוסי על קניבליזם – הוא צחק. "הלבנים [האנשים הלבנים] אין להם מושג בדובים. בוודאי שדובים תוקפים ואוכלים גורים זרים, זה לא חדש". (אגב, גם אריות תוקפים גורי אריות שאינם הגורים שלהם).

בקיצור – ה"מדענים" האלה מפיצים כזבים, ככלי לקידום הקריירה שלהם, על גב האופנה וההיסטריה החממיסטית.
על פורנוגרפיה של דובים לבנים כתבנו בעבר כאן, וכאן.
יעקב

הערה: נעשה תיקון בגוף הפוסט.



4 תגובות:

אסף אמר/ה...

500 מליון שנה?!
תבדוק שוב. לא היו בכלל חיים על היבשה אז.
יותר לכיוון של 200 אלף...

יעקב אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.
יעקב אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.
איל אמר/ה...

שתי הערות:
1. הקניבליזם שראה ארמסטרופ היה של דובה בוגרת ולא של גורים (הגורים מתו לאחר שאימם מתה).
2. אחד הקטעים היותר מצחיקים במאמר שלו הוא על השאלה ששאל את אחד הריינג'רים בכפר שבחוג הקוטב אליו באים כל התיירים לראות דובים. הוא שאל אותו האם הוא חש בשינוי שמתחולל באקלים, כפי שמסופר בכל העיתונים. השוטר צחק ואמר שהוא לא הרגיש בשום שינוי בשנים האחרות. הוא טען שיש כאלו שטענו שהסתיו איחר בשנים האחרונות בשבוע שבועיים.
עוד הוסיף הריינג'ר שאנשים לא זוכרים שנתיים שלוש אחורה, אז איך הם זוכרים מה היה לפני עשור או שניים.