29 באפריל 2013

מינוס 45 מעלות באביב



אדם רץ בסופת שלג במוסקבה, ב 23 במרץ 2013.


חודש מרץ, ברוסיה, היה הקפוא ביותר זה 50 שנה.  הטמפרטורות ירדו למינוס 25 מעלות במרכז המדינה, ו מינוס 45 בצפון. האביב הקפוא בא אחרי חורף קר, בו הטמפרטורות לא עלו מעל למינוס 19 במוסקבה במשך 15 יום. כמות השלג הייתה כפולה מהרגיל, 3 מטר. בסוף מרץ עדיין היו 70 ס"מ שלג, הכי הרבה ב 20 שנה. השלג עדיין כיסה שטחים נרחבים באמצע אפריל. האביב מאחר בחודש לפחות. הציפורים הנודדות דחו שובן לרוסיה עד הודעה חדשה.

רוסיה ידועה במזג אוויר קפוא, אך הקיפאון הכה השנה גם במקומות רבים באירופה, ארה"ב, סין והודו. כמויות שיא של שלג שיתקו את קייב שבאוקראינה, בסוף מרץ, סגרו כבישים רבים בבריטניה, קברו עדרים של כבשים מתחת לשלג בעומק 6 מ' בצפון אירלנד, והשאירו מאה אלף איש ללא חשמל בפולין.

בבריטניה זה היה חדש מרץ השני הכי קר מאז 1910. בסין הקור היה שיא של 30 שנה, ובניו דלהי – שיא של 44 שנה.

המט-אופיס בבריטניה הנמיך את תחזיות הטמפרטורה לשנים עד 2017, ואם תחזיותיו תתגשמנה תהינה 20 שנה ללא התחממות, מאז 1998. המט-אופיס מאמין גדול בהתחממות הגלובאלית. מבקריו אומרים שב 12 השנים (עד 2011) תחזיותיו היו גבוהות ממה שהתרחש ב 11 מתוך 12 שנים, ואף תחזית אחת לא הייתה קרה יותר מהמציאות – דבר המלמד על הנטייה החממיסטית של המט-אופיס.

"אין סיבה לטעון שההתחממות הגלובאלית תימשך עד סוף המאה הנוכחית" אומר וולדימיר קוטליאקוף, ראש מכון הגיאוגרפיה באקדמיה למדעים של רוסיה. "סימנים ראשונים להתקררות כבר הופיעו, והמגמה עשויה להתגבר בשנים הקרובות". " הפעילות האנושית והפליטות התעשייתיות יש להן השפעה על הסביבה, אבל כוחות הטבע גדולים הרבה יותר. האקלים נע במעגלים טבעיים של קר וחם, יבש ולח."

ד"ר יורי נאגוביטסין, המזכיר האקדמי של מצפה פולקובו ליד סנט פטרסבורג אומר: " התחזית שלנו היא שהדורות הבאים יאלצו להתמודד עם טמפרטורות נמוכות במספר מעלות מאלו של היום". התחזית הזאת מבוססת על הירידה בפעילות השמש, והיא צופה ירידה מתמשכת במשך 200-250 שנה.

מעניין למה הרוסים לא נסחפים אחרי האופנה המערבית של האמונה בחממיזם.


אין תגובות: