18 באפריל 2013

פליטות הפד"ח גבוהות, ללא שינוי.




כמות הפד"ח שנפלט בתהליך ייצור האנרגיה לא השתנה במשך 23 השנים האחרונות – מאז 1990. הניסיון להקטין את הפליטות לא נשא פרי. כך מדווחת ה IEA  - International Energy Agency . הבום בטכנולוגיות מתחדשות, כמו רוח ושמש, והסכם קיוטו, לא הצליחו להביא לשינוי במגמת הפליטות.

כמות הפליטות שנפלטו כדי ליצור יחידת אנרגיה שוות ערך לטון של נפט הייתה 2.39 טון פחמן ב 1990, ו 2.37 טון ב 2010, כלומר – למעשה – שום שינוי. מאחר וכמות האנרגיה הכוללת בה משתמשים בעולם גדלה, הפליטות גדלו בהתאם. כול המאמצים, וההשקעות שנועדו [כביכול] להקטין את הפליטות הוצאו לריק.

המאמצים להמשיך ולהקטין את הפליטות נראה שהולכים ונחלשים, ההשקעות באנרגיה מתחדשת הולכות וקטנות, הסובסידיות גם כן יורדות [כי אין כסף]. למרות כול הדיבורים, והפטפוטים, ומסע הפרסום וההפחדה, יחידת האנרגיה המיוצרת היום, פולטת, בממוצע, בדיוק מה שפלטה לפני 20 שנה.

ה IEA מדגישה שדרושה השקעה של 5 טריליארד, בעולם כולו, כדי לעבור לאנרגיות מתחדשות, עד 2020. מה שהיא לא מסבירה הוא: מה צריך לעשות כדי שההשקעה החדשה של עוד 5 טריליארד תניב תוצאה שונה מההשקעה שכבר נעשתה, של לפחות חצי טריליאד, שהניבה אפס תוצאות.
איך אמר אלברט איינשטיין? "מה זה טירוף? לעשות אותו דבר עוד פעם ועוד פעם ולצפות לתוצאות שונות".

את הדו"ח הזה פרסמה ה IEA לרגל כינוס נוסף של פטפטת סרק, של 23 שרי ה"אנרגיה המתחדשת" מ 23 מדינות שהתקיים בניו דלהי. (אם מדברים על "עוד פעם ועוד פעם" – ראה כינוסים).

יעקב


תוספת.
הם מוסיפים את הנתון  שכמות החשמל שהופק מפחם בעולם עלתה ב 6% בין 1010 ל 2012, יותר מאשר העלייה במקורות מתחדשים.
הם גם כותבים שמקורות מתחדשים הפיקו 19% מהחשמל בעולם ב 2011, אבל זו סטטיסטיקה מטעה. זה כולל את האנרגיה ההידרו-אלקטרית שהייתה קיימת עוד מזמן, ושריפת עצים (ביומסה) שגם כן שימשו לאנרגיה (חימום בתים) מאז ומתמיד, והם "מקור מתחדש" יותר הרסני לסביבה מפחם, כמו האתנול (שגם הוא בתוך ה 19%). ה 19% האלה הם אקרובטיקה סטטיסטית שנועדה ליצור הרגשה טובה בבטן, לא משהו ממשי.


אין תגובות: