17 באפריל 2013

ההתחממות נעצרה – גם בתקשורת.



העובדה שההתחממות הגלובאלית הנוראית נעצרה בשנים האחרונות מתחילה לחדור, אט-אט, גם לכלי התקשורת הגדולים (MSM – main stream media).

דיווחנו בחודש שעבר על הקטע ב"אקונומיסט" על הנושא. כעת מצטרף "רויטרס" ומדווח לקוראיו על התופעה. שניהם, האקונומיסט ורויטרס היו עד כה חזק במחנה החממיסטים, ודיווחו רק דיווחי התחממות.

הכותרת של רויטרס: "מדענים מתקשים להסביר את ההאטה בהתחממות".
הם ממשיכים:
המודלים האקלימיים לא חזו את ההאטה בהתחממות של השנים האחרונות. המדענים מתאמצים כעת לחפש את הסיבה להאטה, והאם התופעה חולפת או עשויה להימשך יותר זמן. הרבה מדענים אומרים שהם מצפים להמשך ההתחממות, בשנים הקרובות [מבוסס על אמונה, כלומר לא על מדע - יעקב].

התיאוריות [הניחושים] הם שהאוקיינוסים ספגו את החום הנוסף, או שהאירוסולים של זיהום האוויר מאסיה חוסמים את קרינת השמש, או שאולי גזי החממה סופגים פחות חום מאשר שיערו קודם. הסיבה יכולה להיות גם ירידה בריכוז אדי המים באטמוספרה הגבוהה, תופעה בלתי צפויה שנצפתה לאחרונה. ייתכן גם שגורמי תנודה אקלימית טבעיים פועלים, וקרוב לוודאי שיש שילוב של כול הגורמים הנ"ל.

כמה מדענים, כמו למשל ריצ'רד טול, מומחה אקלים וכלכלן מאנגליה, אמרו ש"האמון שלי בנתונים ירד בחמש השנים האחרונות" [כנראה התכוון: האמון שלו בהצגת הנתונים על ידי מדעני האקלים].

פליטות הפד"ח עלו באופן קבוע ובלתי פוסק, בשיעור של כ 3% לשנה, בעשור מאז שנת 2000. הפליטות העולמיות היו גבוהות ב 70% בשנת 2010 לעומת 1970.
עד כאן קטעים מהמאמר של "רויטרס".

אנחנו דיווחנו על ה"האטה" כבר לפני כחצי שנה, כאשר התופעה הפכה לשיחת היום בבלוגים וב"דיילי מייל" הבריטי (שאולי אינו עיתון כול כך "חשוב", והיה תמיד ספקן). כול החממיסטים (למשל ה"גרדיאן", ואצלנו "הידען") קפצו מיד ואמרו: לא נכון, אין דבר כזה. לא חשוב שהמט-אופיס והמדענים החממיסטים עצמם (האנסן, ג'ונס, טרנברט) כולם מודים שיש "האטה". שלא לדבר על העובדות – המדידות – שהינן ברורות.

שורה תחתונה: יש "האטה" (למעשה עצירה) של ההתחממות הגלובאלית הנוראית ב 10-15 השנים האחרונות. האטה זו לא נצפתה על ידי המודלים והיא הפתיעה את המדענים החממיסטים. אבל, כמובן, האפשרות שהתיאוריה שלהם לא נכונה, או שהיא מוגזמת לא עולה כלל בדעתם. במחשבה שלהם, בניגוד למציאות, ההתחממות נמשכת.

יעקב





2 תגובות:

אשר פט אמר/ה...

לא, יעקב, אינך מבין, ההאטה בהתחממות היא בגלל ההתחממות! יש יותר קרח? זה בגלל מים מקרחונים ששנמסים בגלל ההתחממות. צפון-מערב אירופה קופא? זה ההתחממות הארורה שמזיזה את זרם הגולף דרומה (או שמא זה צפונה?)

לא הבנת, יעקוב? נראה לי שלא תיהיה ברירה אלא לשלוח אותך לסדרת חינוך מחדש בסיביר המתחממת!

יעקב אמר/ה...

יש אדם אחד ספקן, אלקסנדר פופ שמו, שמציע בדיוק תיאוריה כזו, והיא לא בלתי הגיונית.

הוא אומר שהמסת הקרח הצפוני גורמת לעלייה בלחות ולכן יותר שלג בחורף. השערה זו, אגב, פרסמה גם ד"ר קורי וחברים במאמר מדעי.

השלב השני, הייחודי לפופ, הוא - שגידול שטחי השלג מגדיל את האלבדו - את החזרת הקרינה מהשלג לחלל כלומר - פחות חום נקלט בכדור הארץ.
ככה נוצרת מטולטלת. החום גורם ליותר שלג, זה גורם ליותר אלבדו, כלומר פחות חום, ואז יש פחות הפשרה של קרח, ופחות לחות באוויר ופחות משקעים, ופחות שלג, ושוב התחממות.
תיאוריה נחמדה, אבל מבוססת על לא יותר מהרגשת בטן של פופ.