5 בינואר 2014

2013 בסביבה: ההיסטריה ובזבוזי הסרק נמשכים.

פרופ' אורי מרינוב, המנכ"ל הראשון של משרד איכות הסביבה, מפרסם מאמר קיטורים שבלוני, רצוף אי דיוקים, בוואינט, תחת הכותרת "העולם מתחמם אבל למי איכפת?" הנה קטעים ותגובה שמעמידה דברים על דיוקם.

"נרשם ריכוז שיא של 400 חלקים למיליון [פד"ח] - הנתון הגבוה ביותר שנרשם אי פעם מאז החלו המדידות." נכון. אז מה? הריכוז עלה, מאז 1955 מ 0.028% ל 0.040% הוויכוח הוא על משמעות הדבר.
"מדענים רבים פרסמו עבודות המראות כי כל ריכוז מעל 350 מסוכן לשלומו של כדור הארץ". מדענים רבים פרסמו השערות. אין שום ראיה ממשית שאכן ריכוז של 350 מסוכן, הכול ניחושים והשערות ונבואות וטענות מהבטן.

"התוצאה של עליית ריכוז גזי החממה באטמוספירה הורגשה היטב בכל רחבי העולם." . זהו שקר או טענת סרק. כול התועמלנים טוענים ככה, אבל המדענים אומרים בפירוש שהם אינם יכולים לשייך שום מאורע באופן ישיר להתחממות. למרות זאת ממשיכים תועמלנים (גם פרופסורים) להפיץ את המנטרה הזו.
"אין כמעט אזור שלא נפגע בצורה כזו או אחרת. ... אירועי מזג האוויר היכו קשות במהלך כל השנה. " נכון, היו מספר אסונות טבע, מספר בלתי חריג לחלוטין לעומת מה שהיה תמיד.  נכון, הייתה פגיעה במספר מקומות מאסונות טבע, שגרתיים לחלוטין.



נזקי הטייפון בפיליפינים (צילום: AFP) בכתבה - לא קשור או נובע מהתחממות אך עושה את עבודת ההפחדה.

"חלק מאירועים אלה היו חסרי תקדים בעוצמתם". לא נכון. לא היו אירועים חסרי תקדים. פשוט לא נכון לחלוטין.  ." איש לא טוען כי ההתחממות גורמת לאירועים אלה הם גרמו נזקים גם בעבר, עוד לפני שהחלה ההתחממות." , נכון!  אבל זה בדיוק מה שטען מרינוב עצמו במשפט הקודם...." אולם אין היום כל צל של ספק, כי ההתחממות גורמת להקצנתם" שקר. אין צל של ראיה שההתחממות גורמת להקצנתם, ואין שום ראיה שיש הקצנה בכלל – מזג האוויר הוא רגיל ושיגרתי, כולל אסונות הטבע, אין שום הקצנה.

"עד היום, למרות הנזקים האדירים שגורמת ההתחממות בנפש וברכוש, אף מדינה לא החליטה לפעול בצורה יסודית ומקיפה כדי להפחית בצורה משמעותית את פליטת גזי החממה". שוב חזרה על אותם השקרים. מי שגרם נזק אדיר, אבל לא יוצא דופן, בנפש וברכוש הם אסונות הטבע (סופות, שיטפונות), ולא ההתחממות.

"אף מדינה לא החליטה" – עוד טענה לחלוטין לא נכונה. כול מדינות אירופה, וגם ארה"ב, ועוד מדינות רבות "החליטו" גם החליטו לפעול, וגם פעלו. העולם מוציא, בשנים האחרונות  360 מיליארד דולר, כול שנה, על "אנרגיה ירוקה".  נכון – לא הייתה שום ירידה משמעותית בפליטות – כי כול הצעדים שננקטו הם צעדי סרק שאין בהם תועלת. לא הייתה ירידה בפליטות – לא מפני ש"לא החליטו" או לא רוצים להוציא כסף (הוציאו מעל ומעבר). לא הייתה ירידה, כי ירידה בלתי אפשרית היום, באמצעים הטכנולוגיים שברשותנו.

"ארגון האנרגיה הבינלאומי קבע בדו"ח שפרסם השנה שכדי להגיע ליציבות אקלימית צריך להפסיק את הגידול בפליטות בתוך 5-10 שנים ואחר כך יש להתחיל לרדת בפליטות בצורה משמעותית." אינני יודע איזה "ארגון אנרגיה בינלאומי" קבע ככה, בוודאי זה ארגון "האנרגיה המתחדשת", כלומר ארגון האינטרסנטים הנהנים מסובסידיות נדיבות. אבל הרבה אנשים טוענים טענה זו, זה לא הופך אותה לנכונה. זו טענת סרק בלתי מעשית, רדיפה אחרי אוטופיה, ואחרי עוד כסף סובסידיות קל. מי שעוקב אחרי המציאות כפי שהיא (ולא אחרי משאלות ליבו) מבין שלא אפשרית שום ירידה ממשית בפליטות ב 30-40 השנים הבאות, לפחות.

"בפעם הראשונה בהיסטוריה, חלה בשנת 2013 ירידה מסוימת (אמנם קלה ביותר) בפליטות של גזי חממה.". לא נכון לחלוטין. בעולם הייתה עלייה של כ 2.5% בפליטות הפד"ח, שום ירידה. הייתה ירידה קטנה בפליטות של ארה"ב (וקצת באירופה) – אבל זה לא בזכות המאמצים הירוקים, אלא רק בזכות ייצור הגז הזול בשיטת הפראקינג, שמאפשרת יצירת אנרגיה עם פחות פליטות. זו גם הסיבה שאכן נסגרו תחנות כוח פחמיות בארה"ב – הגז זול יותר. 
"בפעם הראשונה בהיסטוריה" – לא נכון – בארה"ב יש ירידה עקבית (קטנה מאד) בפליטות כבר ארבע או חמש שנים. בעולם בכללו, בס"ה, מעולם לא הייתה ירידה בפליטות. והגורמים הירוקים (שמרינוב מייצג נאמנה "בארה"ב החלה תנועה עממית נגד שיטת הפראקינג לייצור גז ודלק") נלחמים מלחמת חורמה נגד הגז, והצליחו לאסור את הפקתו במדינות אירופה וכמה ממדינות ארה"ב. לכן – כול הירידה בפליטת (הקטנה, הבלתי משמעותית) שהושגה בארה"ב הושגה על אפם וחמתם של הירוקים, ולא בזכות ההטפות שלהם. מרינות מציג תמונה מסולפת לחלוטין של העובדות.

"בעולם הולכת ומתפשטת המודעות לנושא ההתחממות בציבור הרחב " – בעולם הולכת ומתפשטת המודעות לכך שכול ההיסטריה של ההתחממות מבוססת על כלום, מבחינה מדעית, על אידיאולוגיה, תחושות בטן והטפה פסיאודו-דתית. ככול שאנו קוראים יותר דברים הזויים ובלתי נכונים בעליל, כמו דברי מרינוב ופרופסורים אחרים, אנו יותר ויותר משתכנעים שאנשים אלה לא יודעים מה הם מדברים.

יעקב


3 תגובות:

איל אמר/ה...

מזל שלא הוסיף הפרופסור המכובד גם רעידות אדמה לאסונות.
פשוט מדכא לראות שכיום גם אדם עם תואר פרופסור יכול להיות בור מוחלט.

יעקב אמר/ה...

הוא אינו בור מוחלט...
אבל הוא מרגיש צורך עמוק בבטן לסלף את העובדות כדי לקדם את התעמולה למען המטרה שקדושה בעיניו.

איך היה אומר נפוליאון? הוא יותר גרוע מבור, הוא בעל שליחות.

איל אמר/ה...

אני מעדיף את האפשרות שהוא בור.
האפשרות השנייה גרועה בהרבה.