23 במאי 2012

נאסא ממשיך לפגוע במוניטין המדעי שלו


לפני יותר מחודש דיווחנו על מכתב פומבי של 49 אסטרונאוטים ומהנדסים בדימוס מנאס"א, סוכנות החלל האמריקאית. הם פנו אל ראש הסוכנות וביקשו שהסוכנות, והמכון GISS הכפוף לה, ימנעו מהצהרות בלתי מבוססות מדעית בנושאי האקלים, בפירסומים ואתרים רשמיים של נאס"א.
ב 11 באפריל ענה להם ראש נאס"א ד"ר ואליד אבדלטי, שנאס"א כסוכנות לא מסיקה מסקנות ולא טוענת טענות בנושא המדע.
כעבור 8 ימים הופיע מר אבדלטי עצמו והצהיר הצהרה בלתי מבוססת מדעית, בעת עדות רשמית בפני הקונגרס בארה"ב. הוא אמר שב 87 השנים הבאות צפויה עלייה בפני הים בשיעור 0.2 עד 2.0 מטר, עם הסתברות יותר גבוהה לערכים העליונים בתחום. הוא הוסיף: "התוצאות של עליה ב 1 מטר עד סוף המאה יהיו מאד רציניות בהקשר של רווחה אנושית, כלכלה, וסיכון היציבות הסוציו-פוליטית העולמית."
האסטרונאוטים כתבו בעיקבות זאת מכתב שני. הם אומרים שהטווח וחוסר הדיוק של ההצהרה הנ"ל מדהימים. אם יש נתונים מדעיים ממשיים על שיעור עליית פני הים בעתיד, צריכים להציג אותם, כולל מרווח השיגאה האפשרית.
"אנו לא מנסים לבלום את הדו שיח, אלא להפסיק הערות בלתי מדעיות, חסרות משמעת ודיוק שאינן מתאימות כלל למוסד בעל מוניטין כמו נאס"א." 
הם כותבים.
אנו כבר יודעים מזמן שנאס"א וה GISS עוסקים בתעמולה והפחדה יותר מאשר במדע, לפחות בכול הקשור בהצהרות הפומביות שלהם, ובדפי הבלוג הרשמי למחצה שמנהל גאווין שמיט.
יעקב

4 תגובות:

Reality Check אמר/ה...

יעקב,
ד"ר ואליד אבדלטי אינו ראש נאסא, הוא המדען הראשי.

הוא גם לא אמר שנאסא לא טוענת טענות בנושא המדע - אלא שאינה מתערבת במסקנותיהם של המחקרים.
http://spaceref.com/news/viewpr.html?pid=36679

האם יש בידך עדויות התומכות בטענה שלך שההצהרה של אבדלטי לגבי עליית פני הים היא בלתי מבוססת מדעית?

האם יש לך מידע על מה שדר אבדלטי אמר לועדת הקונגרס? מדוע, בתור בלוג המתיימר לבחון באפן רציונלי את מדעי הסביבה, אינך בוחן את דבריו של דר אבדלטי בעצמו? האם הוא אכן הציג נתונים ללא טווח שגיאה?

מה בדיוק משמעות הטענה: "אנו כבר יודעים מזמן שנאס"א וה GISS עוסקים בתעמולה והפחדה יותר מאשר במדע"
האם יש לך סימוכין לטענה חמורה מסוג זה?

ולסיום, הנה ההצהרה מ realclimate.org , הבלוג שאתה טוען כנגדו שהוא בלוג "רשמי למחצה" (של נאסא ?):

http://www.realclimate.org/index.php/archives/2004/12/about/

Disclaimer

The contributors to this site do so in a personal capacity during their spare time and their posts do not represent the views of the organizations for which they work, nor the agencies which fund them. The contributors are solely responsible for the content of the site and receive no remuneration for their contributions.

RealClimate is not affiliated with any environmental organisations. Although our domain is hosted by Science Communications Network (and previously Environmental Media Services), and our initial press release was organised for us by Fenton Communications, neither organization was in any way involved in the initial planning for RealClimate, and have never had any editorial or other control over content. Neither Fenton nor SCN nor EMS has ever paid any contributor to RealClimate.org any money for any purpose at any time. Neither do they pay us expenses, buy our lunch or contract us to do research. This information has always been made clear to anyone who asked.

ה"בלוג הירוק" אינו מספק אינפורמציה במידת שקיפות כזו על הרקע ומשכורותיהם של מרכזי הבלוג והכותבים בו. נראה לי שיש לכם הרבה מה ללמוד מ realclimate.org

RC

דרך אגב - אם אתה עדיין מעונין בעדותו של אבדלטי, תוכל למצוא אותה כאן:
http://www.energy.senate.gov/public/index.cfm/hearings-and-business-meetings?ID=d841f31d-9b1a-4e7e-b6df-43c8f4ba11b

המערכת אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.
המערכת אמר/ה...

RC, הבעיה נבדקה - המערכת האוטומטית זיהתה את התגובה כספאם בשל ריבוי הקישורים כנראה.

בפעם הבאה שזה קורה ניתן לפנות במייל ונטפל - אין צורך להתאמץ לחזור על מה שלא עבד שוב ושוב...:)

Reality Check אמר/ה...

אדע להבא, תודה!!