31 ביולי 2012

חצי מההתחממות בארה"ב נובעת מתקלות מדידה



אנטוני וואטס ושות' פרסמו מחקר חדש הבודק את ההשפעה של איכות תחנות המדידה המטאורולוגיות על התוצאה (כלומר על הטמפרטורה שמתפרסמת).

אנטוני וואטס סקר מאז שנת 2007 כ 1200 תחנות מדידה מטאורולוגיות ברחבי ארה"ב, זהו סקר פיזי בו נבדקה וצולמה כול תחנה באופן פרטני. הסקר נעשה בעזרת כ 650 מתנדבים ובלי מימון של אקסון-מובייל, אוניברסיטה או גוף ממשלתי.

הסקר מצא שכ 90% מתחנות המדידה אינן עומדות בקריטריונים של איכות ש NOAA עצמה (השרות המטאורולוגי) אימצה, ואינן עומדות בתקן של ארגון המטאורולוגי העולמי WMO. הפגמים הם לרוב קירבה יתרה למשטחי אספלט או בטון (הקורנים חום) או למקורות חום כמו מזגנים.

בעיה נוספת היא ההתאמות adjustments ש NOAA עושה לטמפרטורות הרשומות של התחנות. ההתאמות והתיקונים דרושים, מסיבות שונות, אך שיטת ההתאמה שנויה במחלוקת, ולטענת וואטס מוסיפה להתחממות.

הממצאים מוסברים בציור: בדיקה של כ 1200 תחנות בארה"ב לתקופה 1979-2008 – מראה ש התחנות האיכותיות ביותר (דרגה 1 ו 2 ) מראות מגמת התחממות של 0.155 מעלות לעשור, התחנות הגרועות ביותר (דירוג 3,4,5) מראות התחממות של 0.248 מעלות לעשור, וכול התחנות יחד, אחרי ההתאמות של NOAA מראות התחממות של 0.309 מעלות לעשור. ההתאמות של NOAA מעלות את הטמפרטורות בתחנות הכי איכותיות, ללא הצדקה.

כלומר: ייתכן שכמחצית מההתחממות הגלובאלית המסתמנת מתוך מדידות הטמפרטורות נובעת לא מהתחממות אמיתית אלא כתוצאה משגיאות מדידה של תחנות שאינן תואמות לתקן, ושגיאות בתהליך החישוב.

אנו יודעים מזמן שתהליך האורבניזציה גורם לעיוותים במדידות הטמפרטורות, בכך שהעיר ההולכת וגדלה מקיפה את תחנות המדידה במשטחי בטון, אספלט ופליטות של מכוניות ומזגנים, ומשפיעה על הטמפרטורה שנמדדת. הטענות של החוקרים מהקבוצות החממסיטיות מ CRU, GISS וגם BEST – שההשפעה הזו לא קיימת או הינה קטנה מאד אינן נשמעות סבירות. המחקר הזה מבסס את הטענה על השפעת איכות תחנות המדידה על התוצאות.

יעקב

תגובה 1:

איל אמר/ה...

הכותרת מטעה:
צריך להיות "חצי מההתחממות שנמדדה בארה"ב מיוחסת לבעיות במיקום מדי החום".
המילה "מלאכותית" יכולה בהחלט להגדיר התחממות אנתרופוגנית.