25 בדצמבר 2012

סוף תעשיית הרוח בארה"ב.


איור: וקיפדיה, ירידה בהתקנות חדשות של אנרגית רוח.

זה מה שתעשיית תחנות הרוח מצהירה בימים אלה. הסיבה להצהרה זו היא שב 1 בינואר פג תוקפה של הסובסידיה הפדראלית לאנרגיה רוחנית. כבר 20 שנה הסובסידיה הזו, בשיעור 2.2 סנט לקוט"ש, היוותה כ 30% מהכנסות של יצרני חשמל רוחני. הסובסידיה הזו, והמנדטים שהמחייבים חברות חשמל לרכוש כמויות מסוימות של חשמל "מתחדש" – הם שהביא לקומה והתפתחותה של תעשיית הרוח, המספקת, כיום, כ 3.5% מצריכת אנרגיית החשמל.

אל תטעו בקשר לנתון זה (3.5% מהצריכה) – זה לא אמיתי. חברות החשמל קונות את הכמות הזאת של חשמל רוחני כי החוק מחייבן אותן. באותו זמן יש תחנות כוח פחמיות, גזיות או גרעיניות שמייצרות חשמל, ולא ניתנות לכיבוי, וחברות החשמל נאלצות לזרוק את החשמל המיוצר לפח, כי החוק מחייב אותן לקחת את הרוחני.

לפי חישובי מנהל האנרגיה בארה"ב, מחיר החשמל הרוחני הוא 8.2 סנט לקוט"ש, (לעומת 11 סנט עבור "פחם מתקדם" או גרעיני, 6.3 סנט עבור גז "מתקדם") אבל החישוב שלהם אינו לוקח בחשבון את כול העלויות, והינו מוטה.

מחקר חדש מראה מה השגיאות בחישוב מנהל הדלק האמריקאי, ומראה שהמחיר האמיתי של חשמל רוחני הוא יותר מאשר כפול המחיר שמנהל האנרגיה טוען, כלומר הוא בסביבות 15 סנט לקוט"ש.

הסיבות לשגיאות בחישוב מנהל הדלק הן:
1.    תחנות הרוח ממוקמות, בדרך כלל, במקומות מרוחקים מישוב (היכן שנושבת הרוח) ויש צורך להניח תשתית ארוכה ויקרה של כבלי תמסורת.
2.    חברות החשמל צריכות להחזיק תחנות גז-פחמיות בכוננות למקרה שאין חשמל מתחנות רוח (יכול לקרות בכול רגע) – לזה יש עלות. בנוסף – תחנות הגיבוי נאלצות לכבות את האש ולהדליק אותה לעיתים קרובות בגלל גחמות הרוח, ולכן צורכות יותר דלק (ופולטות יותר פליטות).

השורה התחתונה – צרכני ארה"ב נאלצים להוציא, כול שנה, 8.5 מיליארד דולר יותר עבור חשמל, בגלל השימוש (המחויב על פי חוק) בחשמל רוחני.

לאלה שטוענים שחשמל מהרוח הוא זול – התשובה פשוטה. אנו לא צריכים מחקרים מלומדים כיד לחשב את מחיר החשמל הרוחני. השוק עושה זאת בצורה טבעית, והכי נכונה שאפשר. בטלו את כול הסובסידיות והמנדאטים, ומה שיהיה כדאי יהיה.

ולא דיברנו בפוסט זה על הנזקים הסביבתיים הניכרים של תחנות הרוח, המשחיתות שטחי טבע וקוטלות ציפורים.
אצלנו.... הולכים עם הראש בקיר, מסרבים ללמוד לקחים מחו"ל, ומאשרים מפלצות רוח חדשות בארץ, גם יקרות וגם מזיקות.

יעקב  

6 תגובות:

טל אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.
אנונימי אמר/ה...

יעקב,

עברנו לבדיחות?

אתה עכשיו מאשים את מנהל הדלק האמריקאי שהוא "חממיסט" או יותר גרוע - לא יודע לעשות חשבון....?


המחקר שאתה מביא הוא מחקר של לוביסטים של חברת חשמל וניתן להפרכה בקלות וללא מאמץ -

כמו שכל תעשיה שמגלה פתאום שמעבדת מונופול - כך עובדת תעשיית החשמל - שכמובן מממנת גם אתכם.


1. מכיוון שתחנות הרוח "רחוקות" צריך תשתית... איווה , ש50% מהחשמל שלה מופק מרוח , טקסס עם הרבה ייצור רוח , דנמרק , בריטניה - מספיק לבדוק את מה שקיים היום - ורואים שההצהרה היא שטות מוחלטת
לפעמים , עדיף למקם תחנות רחוק מאוד - כי אז הם מספקות את רוב החשמל לסביבה הקרובה ומקטינות את הפסדי הרשת - כך שהחשמל שמפיקות הרבה יותר זול מאשר "לדחוף" חשמל מרחוק.

2. הסיפור על" תזזתיות" מיצה את עצמו מזמן - כאשר מדובר על שטחים נרחבים במקומות עתירי רוח - הרוח ניתנת לחיזוי ואין מצב שאין רוח בשום מקום, וכאשר יש ירידה משמעותית ברוח - יש הרבה יותר שמש כך שבכל מקזז עצמו ברוב המכריע של המקרים. אגב - המחקר של מנהל הדלק כולל את עלות הגיבוי האמיתי שנדרש


אני מציע שתנסה למצוא מחקר אמיתי ורציני שעוסק ב"השפעת תזזתיות הרוח על מערכת חשמל לאומי" - תקרא , תלמד ואז נקיים דיון.


בקיצור, לפחות אתה מביא דברים בשם אומרם - מנהל הדלק האמריקאי קובע שבמקומות עתירי רוח מחיר החשמל המופק הוא זול יותר אפילו מאמצעי הייצור הזולים ביותר הקיימים היום - כלוקחים הכל בחשבון


אגב - גם 15 סנט זה זול - מחיר השמל ברוב ארה"ב כ - 14 סנט, תוסיף עלויות זיהום אויר של 3 סנט וגם לשיטת לובי החשמל הרוח זולה יותר.

יעקב אמר/ה...

עובדה היא שאף תחנת רוח לא קמה בלי סובסידיות ומנדאטים, ולפי דברי איגוד יצרני הרוח - גם לא תקום.

אין טעם שתחזור על ניפנופי הידיים הריקניים שלך.
יקראו הקוראים את הדוחות שבקישורים (בניגוד אליך, שאינך קורא) ויחליטו בעצמם מה המצב (בניגוד אליך שאתה מחליט לפי התעמולה החממיסטית).

עוד עובדה היא שאזרחי ארה"ב שילמו 8.5 מיליארד דולר יותר עבור חשמל רוחני מאשר היה עולה חשמל רגיל.

אתה יכול לטעון שזה מוצדק (כדי להציל את הנכדים) אבל אינך יכול לטעון שזה לא נכון.

ההיסטריה משבשת את הדעת שלך לדרגה שאינך מסוגל להבחין בשום עובדות.

לצערנו, זו מחלה של רבים, כולל בממשלות שלנו ושל המערב.

טל אמר/ה...

יעקב,

נו טוב, אתה בוחר להציע "עובדה" ששילמו 8.5 מליארד דולר , על סמך "מחקר" שלא קראת כי אתה מצטט בלוג, שה 8.5 מליארד דולר זה רק אם המחיר - כמו ש"הדוח" שלך טוען, כפול ממה שמנהל הדלק האמריקאי וגופי מחקר בכל העולם קובעים.

כל כך הרבה אם. ואז מה - 8.5 מליארד דולר עודף עלות על כל החשמל מרוח שמופק בארה"ב במשך שנה? - כסף קטן שבקטנים על ארה"ב

ושוב - שמוסיפים שיקולי עבודה ותל"ג - עודף העלות אצל צרכני החשמל , יוצר חסכון ויתרונות מישקיים


אינני מבין מדוע אתה בכלל נכנס לוויכוח הזה - העובדות כולם נגדך

אני מביו שקשה לך להתמודד עם ביקורת - אבל תנסה

לפחות למדת ממני להשתמש בביטוי "ניפנופי ידיים"

בברכת צא ולמד

טל

טל אמר/ה...

יעקב

הערה אחרונה רק להראות כמה חסר תוחלת הנושא.

אתה כותב:

"כבר 20 שנה הסובסידיה הזו, בשיעור 2.2 סנט לקוט"ש, היוותה כ 30% מהכנסות של יצרני חשמל רוחני."

אם 2.2 סנט זה 30% אז מה ההכנסה של יצרן רוח? (100%)? - 7.3 סנט

אז איך הדיע מנהל הדלק לעלות של 8.3 סנט? - אלו התוספות בגין רשת חשמל וזמינות. - זו האמת - אתה מוזמן לקרוא הדוח ןלנסות להפריח את דברי

טל אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.