16 בינואר 2013

קלינטק לכלך את התדמית של ג'ון דואר



בהמשך לקטע הקודם שלנו על קרנות הון סיכון שהשקיעו ב"אנרגיה ירוקה" או ,cleantech הנה קטע נוסף, של "רויטרס" המספר כיצד תדמיתו של ג'ון דואר, John Doerr, המנכ"ל האגדי של קרן הו הסיכון קליינר-פרקינס נפגעה בשל ההשקעות הכושלות בקלינטק.
השינויים בשווקים (כלומר – המציאות) השאירו את קליינר, הקרן הפעילה ביותר בתחום הקלינטק, עם עשרות השקעות בלתי רווחיות, שפוגעות קשה בתדמית הקרן כמצליחה במיוחד בהשקעות בענף הטכנולוגיות.
לקליינר 38 השקעות בגרין-טק (או קלינטק), ושום הצלחה גדולה.
קליינר נחשבה בעבר לקרן המובילה בתחום קרנות הון סיכון בענף הטכנולוגיה, וג'ון דואר היה הגורו של ההשקעות האלה. כעת, בכנס שנתי של קרנות, לא הופיעה קליינר בין עשר הקרנות המובילות.

דואר היה התומך הכי נלהב בהשקעות קלינטק, המחויבות שלו הייתה אישית, פוליטית, וגם פיננסית. דואר מספר שביתו מרי, בת העשרה, דחפה אותו בכיוון זה, בהשפעת ספרו של אל גור. היא אמרה לו (כך הוא סיפר ב 2007) "אבא, הדור שלך יצר את הבעיה, מוטב שתפתרו אותה". דואר עצמו אמר, ב 2007: "הטכנולוגיה הירוקה היא גדולה מהאינטרנט, זו יכולה להיות ההזדמנות העסקית הגדולה של המאה ה 21".
בזמן שקליינר השקיעו יותר מרבע ההון הסיכון שלהם בקלינטק, מאז 2007, המתחרים שלהם השקיעו בחברות כמו פייסבוק וטוויטר, כאשר הן היו עדיין קטנות. ההצלחה הגדולה האחרונה של דואר הייתה ההשקעה בגוגל, בשנת 2004.

המציאות אכזרית. מה שלא עובד, מבחינה פיסית-טכנולוגית-כלכלית – לא עובד. התלהבות אידיאולוגית אינה יכולה לשנות את זה. דואר נסחף, וכעת, בהיותו בן 61, כבר מדברים בקליינר על פרישה ומחליף.

יעקב

תוספת: מאמר נוסף על בריחת הון הסיכון מעסקי אנרגיה ירוקה מפרסם היום בלומברג.

אין תגובות: