30 בינואר 2013

גרמניה שוברת טאבו בנושא אנרגיה ירוקה



אנרגיה ירוקה נחשבת לקדושה בגרמניה, והסובסידיות בצורת תעריף הזנה מובטח גבוהות. אבל, עכשיו מתקרבת מערכת בחירות בספטמבר, ש.ז., ומצבה של מרקל לא מזהיר (מפלגתה הפסידה בבחירות, לאחרונה, בסקסוניה התחתית).
הצרכנים רוטנים על העלות הגבוהה של הסובסידיות הירוקות. העלות הזאת קפצה ב 47% ל 5.28 סנט של אירו לקוט"ש ( כ 26 אג' לקוט"ש), המשולמים על ידי הצרכנים הביתיים (אך לא על ידי התעשייה).

כעת מבקשת הממשלה, באמצעות שר הסביבה, פטר אלטמאייר, לנגוס קצת, 1-1.5% מהתעריפים המובטחים ליצרני החשמל הירוק (רוח ושמש). מעניין... הרי היצרנים – יש להם חוזה עם הממשלה, אז הממשלה מבקשת ל"תקן" את החוזה באופן חד צדדי, באמצעות חוק, ולהקטין את התעריפים? ומה עם כיבוד חוזים חתומים? את זה שואלת גם התאחדות בעלי התחנות הירוקות...

הממשלה גם מבקשת לקצץ (רק בקצת, אל תדאגו) את הסובסידיות או התעריפים המובטחים לחוזים חדשים, וגם לקצץ את ההנחות שניתנו עד כה לתעשייה, במטרה לשמור על התחרותיות.

אלטמאייר מבקש להקפיא את המס הירוק בשנת 2014, ולהגביל את עלייתו בעתיד ל 2.5% לשנה. כבר לא "יעלה כמה שיעלה", כולם מבינים כבר שזו מדיניות שאינה "בר קיימא". איך זה מתיישב עם ה"יעדים" המעולים שלהם – של ייצור 80% מהאנרגיה ממקורות מתחדשים עד 2050? מיותר לשאול. עד 2050  יזרמו הרבה מים בריין, הבחירות בפתח עכשיו, וכולם מבינים שהדיבורים על "יעדים" לשנת 2050 לא רציניים.

יש לציין שהגרמנים יותר ישרים, הגונים ושקופים מאיתנו. העלות של הסובסידיות הירוקות מופיעה כסעיף נפרד בחשבון החשמל, כול אזרח יודע כמה זה עולה לו. אצלנו נוקטים בשיטת הבולשביזם הגליצאי (ההונאה) ומבליעים (מסתירים) את הסובסידיות הירוקות בתוך החשבון הכללי, כדי שהאזרחים לא ירגישו שהם נאלצים לשלם מעל למיליארד שקל לשנה על סובסידיות ירוקות.

יעקב

אין תגובות: