3 בינואר 2013

השר ארדן מעדכן את מסריו

בינואר 2012 התבטא ארדן בטור בעיתון מעריב כשהוא מצהיר: "אני גאה להשתייך לדת הירוקה", במאמר הציג ארדן את השימושים באנרגיה הידרו אלקטרית בשבדיה או רוחנית בדנמרק כדוגמאות לאורן אנו אמורים לצעוד בישראל, לכאורה, על מנת לחסוך בהוצאות.

במאמר שכתבתי במענה לאמירות של ארדן התייחסתי לטעות של שימוש בשבדיה כמודל לישראל בתחום האנרגיות המתחדשות ולצורך לבחון את הנתונים לגופם ולא על סמך מאמרים מתלהבים של חסידים מגוייסים המצטופפים סביב הקופה הציבורית.


נראה כי ארדן אכן הפנים חלק ניכר מן הביקורת שכן בפורום בחירות שנערך השבוע במרכז הבנתחומי הוא כבר השמיע תשובות אחרות ביחס לנתונים הקשורים בעלות האנרגיה הסולארית:


"יש לנו מאבקים מול משרד האוצר שרוצה לבסס את הפקת האנרגיה על מקורות זולים יותר... עדיין אנרגיה סולרית הייצור שלה עולה יותר"...  ..."בישראל המקור המרכזי לאנרגיה מתחדשת הוא אנרגיה סולרית שהוא גם יקר יותר וגם צריך למצוא לו שטחים שכידוע בישראל אין יותר מידי שטח..."
החלק המשעשע במיוחד בדברי ארדן מתחיל בדקה 1:05 של הוידאו בו אומר ארדן:
"ההשוואה שמוצגת בתקשורת בין ישראל לבין אירופה בתחום של אנרגיות מתחדשות היא לא רלוונטית, כי באירופה יש אנרגיית רוח בפוטנציאל הרבה יותר משמעותי והרבה יותר זול ויש אנרגיה הידרו אלקטרית המבוססת על מפלי מים שזה לא קיים כמעט בישראל..." 

מדוע משעשע? כי "ההשוואה בתקשורת" היא אותו מאמר של ארדן עצמו (או לפחות שארדן חתום עליו) המבצע השוואה זאת אותה ביקרתי במאמר התגובה, אני מברך את ארדן בכל מקרה על עידכון מסריו. 

בועז

אין תגובות: