17 בינואר 2013

האנסן: ההתחממות נעצרה


במספר קטעים קודמים סיפרנו (בעקבות מאמרים ונתונים) על העצירה (הזמנית??) של ההתחממות הגלובאלית. זכינו לקיטונות של ביקורת מפי החממיסטים האידיאולוגיים: "מה אתם מדברים שטויות, ההתחממות נמשכת במלוא הקיטור!!"
בניגוד לתועמלנים אלה, ד"ר האנסן, אבא של החממיסטים, דווקא מסתכל על הנתונים ולא רק על הרהורי הלב. עכשיו הוא פרסם מאמר חדש "עדכון הטמפרטורות הגלובאליות ל 2012", בו הוא כותב, בין השאר:

 The 5-year mean global temperature has been flat for a decade
"הממוצע החמש שנתי של הטמפרטורות הגלובאליות הוא שטוח כבר עשור" (כלומר הטמפרטורות אינן נמצאות בעלייה כבר עשור).

יש לו גם הסבר לתופעה. תמיד יש לו הסבר, יש לו הסבר לכול דבר שקורה, הסבר לאחר מעשה. כי לפני המעשה, בתחזיות המבוססות על המודלים האקלימיים שאמורים לייצג את המציאות – לא הייתה שום עצירה בהתחממות, משום שאין שום עצירה בגידול הפליטות.

ההסבר הוא: 1. שינויים טבעיים (או מחזורים טבעיים, בלתי מאולצים), 2. קיטון בקצב הגידול של אילוצי האקלים.

יש לברך את ד"ר האנסן על שהוא גילה את השינויים הטבעיים או המחזורים הטבעיים (שאינם תוצאה של "אילוץ" הפד"ח). אבל, כרגיל, השינויים הטבעיים, אצל האנסן, יש להם תמיד רק השפעה מקררת. כלומר – כאשר יש התחממות זה בגלל הפד"ח, אבל כאשר אין התחממות זה בגלל שינויים טבעיים.

עוד גילה ד"ר האנסן את השמש. זאת השמש שתמיד אמר עליה שהתנודתיות שלה מאד קטנה ואינה משפיעה השפעה של ממש על האקלים בהשוואה להשפעת הפד"ח. פתאום, כאשר יש האטה בהתחממות (standstill) השמש עוזרת להסביר את התופעה.


ד"ר האנסן חוזר ומספר לנו על ההאטה או ה standstill הקודם בהתחממות, בין השנים 1940-75. הוא חוזר על ההסבר הרגיל, שמה שגרם את ההאטה אז היו האירוסולים, אבל הוא מודה שאלה דיבורים גרידא מאחר ואין בידינו מדידות של ממש של האירוסולים, והכול ניחושים.

 but satisfactory quantitative interpretation has been impossible because of the absence of adequate aerosol measurements3,4
The second largest human-made forcing is probably atmospheric aerosols, although the aerosol forcing is extremely uncertain3,4This aerosol forcing can be described as an educated guess.
יחד עם זאת, ד"ר האנסן מנדב לנו נבואה: "הטמפרטורות העולמיות תעלנה במידה משמעותית בשנים הבאות.
global temperature will rise significantly in the next few years
אנו ממש מודים לד"ר האנסן. כבר פחדנו שההתחממות באמת נעצרה. אבל, אל דאגה.
ד"ר קורי מנדבת לנו גם היא נבואה: היא רואה המשך של העצירה למשך העשור הבא.
I predict we will see continuation of the ‘standstill’ in global average temperature for the next decade, with solar playing a role in this as well.
נחיה ונראה...
יעקב





תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

נו, מעניין, עלו בסוף? חיפשתי בבלוג ולא מצאתי.